  • Data: 2011-11-29 11:48:46
    Temat: Re: Czy ZUSu mozna sie pozbyc?
    Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    > A u nas ludzie nie żyją, czy jak? Postulujesz, że rozwiązanie "bez-ZUS"
    > jest lepsze. Tylko zapominasz dodać "dla pięknych, młodych i bogatych".
    > I w tym rzecz.

    Czyli w krajach gdzie ZUS nie funkcjonuje, żyją tylko piękni, młodzi i
    bogaci?

    > A masz gwarancję, że przy uwolnieniu cen będzie lepiej?

    Gwarancję mamy jedynie tego, że kiedyś umrzemy.

    > Czy tak jak w przypadku energetyki, skończy się 30-40% _podwyżką_?

    Podaj choć jeden sensowny powód podwyżek cen usług medycznych w przypadku
    całkowitego uwolnienia rynku i wzrostu konkurencji.

    > Właśnie. I rolą państwa jest pomagać tym słabszym.

    No toż i o tym pisałam (składki na NFZ płacą bogaci, leczą się w NFZ
    biedni), a Ty się pytasz, czy dysponuję jakimiś statystykami.

    > NFZ to fundusz celowy, więc o ile orientuję się w przepisach to jednak
    > twierdzę, że racji nie masz.

    Zatem teoretycznie zakładając przeciętne TU również powinno świadczyć
    identyczne usługi za identyczne składki.
    Dlaczego tak się nie dzieje?
    Tylko nie pisz, że dlatego, że przeciętne TU to zdziercy i burżuje, a ZUS
    jest dobre, kochane i pracuje charytatywnie.

    > Przejrzyj sobie artykuły o funduszu pracy.
    > Rostowski ogranicza wydatki w nim, by ograniczyć deficyt (i koszty obsługi
    > długu), ale pieniądze tam leżą,

    A to w ogóle jest zupełnie odrębne skurwysyństwo.
    Tym bardziej masz kolejny przykład, w jaki sposób rząd pieniądze wyszarpane
    pracodawcom (z tytuły tego podstawowego narzuconego koszyka) i przeznaczone
    na konkretne cele, chomikuje, by zmniejszyć deficyt.

    > bo nie można sobie "ot tak" z kieszonki
    > do kieszonki przełożyć.

    Tylko w teorii.
    Vide przerzutki z Funduszu Rezerwy Demograficznej.

    N.