  • Data: 2011-11-29 08:28:22
    Temat: Re: Czy ZUSu mozna sie pozbyc?
    Od: "Danusia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    news:4ed4224a$0$8459$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin Wojciech Bancer

    > To jest zakres czysto teoretyczny, dostęp do lekarzy specjalistów jest
    > tak beznadziejny, że wielu pacjentów kopie w kalendarz zanim doczeka się
    > w ogóle diagnozy.

    To jeszcze odpowiedź na pytanie dlaczego i dwie tezy:
    1. W 1998 r gdy robiono reforme służby zdrowia nikt (dokładnie nikt) nie
    wnosił postulatów o zmiejszenie kolejek do lekarza, do specjalisty, czy
    szpitali (bo kolejek nie było lub bardzo małe). Podstawowym postulatem było
    zniesienie rejonizacji i przechodzenie pieniędzy za pacjentem.
    2. W czasach przed reformą lekarze w mojej przychodni przyjmowali 8 godz
    dziennie przez 5 dni w tygodniu i 6 godz w sobotę (O Jezu kto pamieta takie
    czasy). Obecnie lekarz przyjmuje cztery dni w tygodniu po 4 godz dziennie, a
    zarabia w porównaniu do cen żywności w tych i tamtych czasach około 800%
    wiecej.

    pozdr