  • 11. Data: 2003-07-31 13:23:59
    Temat: Re: Czy Urzad Skarbowy moze naliczac odsetki...?
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "stavi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bgaisv$m41$1@news.onet.pl...

    > zaraz, zaraz, płacę 2% od _wartości_ czy nie ?

    nie od wartości, a od wartości rynkowej

    poczytałem tą ustawę,
    > najpierw mają obowiazek wezwać do ustalenia ponownie ceny, podając swoją
    > wycenę wg średnich "jakichś tam" cen (w tym miejscu traktują ludzi jak
    > złodziei - bo wartość może być rzeczywiście inna, z czym rzeczoznawca
    > następnie może się zgodzić), jak nie dojdzie do "porozumienia" to wysyłają
    > rzeczoznawcę.

    nie tak, to ty masz obowiązek zapłacić podatek w prawidłowej wysokości,
    jeżeli tego nie zrobiłeś to ty jesteś "złodziejem" i okradasz nasze kochane
    państwo......

    > Swoją drogą to ciekaw jestem czy ktoś w praktyce wygrał z US czy same
    > miękawki w tym kraju mieszkają (ja też jestem miękawką :) )? Prosty
    > przypadek: stoją dwie chałupy na granicy, w środku działka załóżmy że 10m
    > szerokości, zgodnie z dzisiejszym prawem, nie ma szans nic tam wybudować,
    > ale działka leży w pasie zagosp. przestrz. pod bud. i US liczy po cenach
    > działek budowlanych a kupujący faktycznie kupuje po cenie roli. (bo
    > faktycznie nic tam nie zrobi)

    wygrywa z reguły ok. 50%, następnie 30% "dogaduje" się....
    przy ocenie wartości US ma obowiązek brać wszystkie elementy które mogą mieć
    wpływ na cenę

    > Qrcze, właśnie sobie uświadomiłem, że kupiłem działkę płacąc za całość jak
    > po cenie za budowlaną a 1/3 była rolą, to US może mnie wezwać do zaniżenia
    > ceny ? :))> hm.. a sam bym się o zwrot podatku nie mógł upomnieć ?> hm.. a
    sam bym się o zwrot podatku nie mógł upomnieć ?

    bądź pewien że tego nie zrobi, ale sam możesz wystąpić do US z podaniem o
    stwierdzenie nadpłaty w podatku, oczywiście jeżeli jeszcze mieścisz się w
    terminach

  • 12. Data: 2003-07-31 14:46:11
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    > nie od wartości, a od wartości rynkowej

    skoro płacę, to _to_ jest wartość rynkowa, a nie sztuczne tabele, które
    zostały kiedyś wg jakiś wskaźników policzone, które na pewno nie
    uwzględniają infalcji/deflacji, kształtu działki, słupów wysokiego napięcia,
    żył wodnych, sąsiadów (w stanach głównie płaci się za sąsiedztwo (biedni,
    bogaci, czyści, brudni, itp)), można by jeszcze wymieniać - a to wpływa na
    to po ile ktoś chce kupić (a nie kiedyś tam kupił) - a to jest wartość
    rynkowa. (niestety do tej pory nie zawsze oblicza się wartość na pods.
    podaży/popytu)

    > nie tak, to ty masz obowiązek zapłacić podatek w prawidłowej wysokości,

    zgadzam się, ze mam obowiązek zapłacić w prawidłowej wysokości od wartości
    rynkowej (j.w.) ale uważam, że to US źle tą wartość oblicza i na tej złej
    podstawie nas oskarża i traktuje jak złodziei, i dopiero musimy udowadniać
    swoją niewinność

    > jeżeli tego nie zrobiłeś to ty jesteś "złodziejem" i okradasz nasze
    kochane
    > państwo......

    osobiście zrobiłem, szkoda czasu na tych jełopów, ich widzimisie i własnych
    nerwów, piszę czysto hipotetycznie
    a właściwie nie zrobiłem (oszukałem Was podatnicy), bo zawyżyłem, żeby mieć
    od nich spokój

    > przy ocenie wartości US ma obowiązek brać wszystkie elementy które mogą
    mieć
    > wpływ na cenę

    powiedz na dzień dobry zatwardziałemu urzędnikowi w US, że "ma obowiązek",
    to ciekawe jak będzie z Tobą rozmawiał :)

    > bądź pewien że tego nie zrobi, ale sam możesz wystąpić do US z podaniem o
    > stwierdzenie nadpłaty w podatku, oczywiście jeżeli jeszcze mieścisz się w
    > terminach

    wiesz, tak sobie dywagujemy, ale to nie znaczy, że jestem masochistą :))
    (mam nadzieję, że tak się to pisze)

    pozdr.,
    stavi

  • 13. Data: 2003-07-31 15:32:39
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    ss <s...@h...pl> napisał(a):

    > Kupuje nieruchomosc, ktorej wartosc podaje w akcie notarialnym. Notariusz
    > pobiera podatek od ccp i przekazuej US. Akt notarialny trwafia do US,
    > a ja jako podatnik spodziewam sie, ze US wezwie mnie do zaplaty roznicy
    > zobowiazania, jezeli uzna, ze podatek jest zanizony.
    > Jezeli takiego wezwania
    > nie otrzymam, to mam prawo sadzic, ze US nie wnosi zastrzezen do
    > wartosci nieruchomosci, poniewaz kazdy normalny wierzyciel, takie wezwanie
    > by wyslal. Dostaje wezwanie po 5 latach z astronomicznymi odsetkami.

    Proponuję przeczytać artykuł "Urząd może wezwać do korekty podatku" w
    dzisiejszej (31.07) "Dobrej Firmie" (str. F5) dodatku do "Rzeczpospolitej".
    Jakaś z informacji tam przekazanych może się przydać.

    Pozdr.,