  • 51. Data: 2014-05-15 08:55:17
    Temat: Re: Czy Polska to państwo prawa
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 14 May 2014 16:49:44 +0200
    "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote:

    > Koszty!!!!!!!, A poza tym co z tego, że będzie miał nagranie?

    Koszty wbrew pozorom nie są takie duże, a ryzyko że podczas takich działań w domu
    "zapieje czerwony kur", tudzież powstaną inne szkody jest całkiem spore.

    Lepiej się zabezpieczyć i nie musieć z tego korzystać, niż tego nie zrobić, a potem
    pluć sobie w brodę.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 52. Data: 2014-05-15 08:56:28
    Od: dexth <d...@i...pl>

    W dniu środa, 14 maja 2014 22:42:40 UTC+2 użytkownik p47 napisał:
    > On 2014-05-14 19:15, dexth wrote:
    (.........)

> [...]
    >
    > (dlaczego? -poczytaj sobie art. 336 i nastepne kodeksu cywilnego) i NIE
    >
    > WOLNO ci naruszac tego posiadania bez ich zgody, albo bez wyroku sadu
    >
    > przywracajacego ci prawa do wladania tym fragmentem dzialki. Dopoki sad
    >
    > tak nie zdecyduje (o ile to uczyni) to fakt, ze jestes wlascicielem w
    >
    > najmniejszym stopniu nie upowaznia cie do naruszania stanu obecnego, a w
    >
    > szczegolnosci do zmian ogrodzenia w tym fragmencie, czy usuwania tam
    >
    > czegokolwiek!! Nawet to, ze zabroniles im tam robic wylewke bylo w
    >
    > istocie bezprawne!! Dlaczego tak jest?- poczytaj art. 344 KC.
    (.................)
    Moj dziadek nigdy niczego nie przekazywal spolecznosci parafian. Jedyne co przekazal,
    to przepisal na mnie cale gospodarstwo. Plot zostal przesuniety, bo moj dziadek w
    ostatnich latach swojego zycia nie mieszkal juz tam caly rok ( na zime przyjezdzal do
    mnie mieszkac) i nie zyczyl sobie by pod nasza nieobecnosc ludzie chodzili po jego
    placu np. pod pretekstem, ze chca sie opiekowac krzyzem. Pod nasza nieobecnosc, byly
    wlamania do garazu. Nie pisalem tego, bo nie oskarzam o to tych obroncow krzyza ale
    sprowokowales mnie do tego. Poza tym ogrodzone jest tylko 10 procent calej
    posiadlosci, to co na pozostalych 90 procentach nieogrodzonych, dobrzy ludzie maja
    prawo wyczyniac co im sie podoba? Tak jest tam napisane w tym art. 344 KC

  • 53. Data: 2014-05-15 09:52:25
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 15.05.2014 08:56, dexth wrote:

> [...]
    ludzie maja prawo wyczyniac co im sie podoba? Tak jest tam napisane w tym art. 344 KC

    No to co w takim razie ogrodz co Twoje.

    Jak ktos sie uznaje wlascicielem krzyza i kawalka Twojej dzialki, to
    dowiesz sie, bo zglosi sie oficjalnie i urzedowo o to co uwaza, ze jego,
    lub o sluzebnosc dojscia do krzyza.

    Wtedy dowiesz sie, z kim konkretnie masz rozmawiac, skoro z proboszczem
    nic nie dalo.

    Od strony domu nie likwiduj ogrodzenia do krzyza, niech bedzie odciety -
    nie da sie wejsc, wiec nie beda przemykac przez furtke - bo i tak nie dojda.

    No a reszta: jak zniszcza ogrodzenie, to zglaszasz na policje wandalizm
    czy co tam trzeba.

    Grupowicze, poprawcie mnie jesli gdzies zasugerowalem naruszenie prawa,
    ewentualnie razace naruszenie prawa. Ale takie oczywiste. Zakladajac, ze
    nie ma reprezentanta poczuwajacego sie za wlascicila krzyza innego niz
    wlasciciel terenu, dziedziczacy dom, ogrod i krzyz po dziadku.

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 54. Data: 2014-05-15 13:43:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Kiciński wrote:

    > O ile dobrze przeczytalem, to do tego krzyza formalnie nikt sie nie
    > przyznaje. Zalozenie, ze skoro to krzyz, to pewnie nalezy do ksiedza
    > jest nieco naciagane. Lokalnej spolecznosci tez sie raczej pozwac
    > nie da. Dlatego uwazam ze to sytuacja bardzo nieprzyjemna, a kazda
    > proba rozwiazania tego w sposob delikatny bedzie niekrzystna dla
    > wlasciciela dzialki.

    wysłać do kurii pismo z żądaniem opłacenia zaległego czynszu za najem gruntu
    pod obiekt sakralny. :)

  • 55. Data: 2014-05-15 14:32:06
    Od: "Nostradamus" <C...@w...pl>

    Użytkownik "Malpy i Delfiny" napisał w wiadomości grup

    >zrobic ogrodzenie, dodac furtke, wejscie przez furtke 2 zlote

    Wiesz ile kosztuje odbudowa "przypadkowo spłonietego" domu ?
    Napisał przecież, że nie stać go na monitoring.
    Olałbym temat i po kłopocie. Co ci chłopie krzyż przeszkadza ?

  • 56. Data: 2014-05-15 15:10:35
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2014-05-15 09:52, Malpy i Delfiny wrote:

> [...]
    > nie ma reprezentanta poczuwajacego sie za wlascicila krzyza innego niz
    > wlasciciel terenu, dziedziczacy dom, ogrod i krzyz po dziadku.

    oczywiście zasugerowałeś rażące naruszenie prawa,- przeczytaj art. 344
    KC par.1 " Przeciwko temu, kto samowolnie naruszył posiadanie, jak
    również przeciwko temu, na czyją korzyść naruszenie nastąpiło,
    przysługuje posiadaczowi roszczenie o przywrócenie stanu poprzedniego i
    o zaniechanie naruszeń. Roszczenie to nie jest zależne od dobrej wiary
    posiadacza ani od zgodności posiadania ze stanem prawnym, chyba że
    prawomocne orzeczenie sądu lub innego powołanego do rozpoznawania spraw
    tego rodzaju organu państwowego stwierdziło, że stan posiadania powstały
    na skutek naruszenia jest zgodny z prawem".
    Twoja rada proponująca podjęcie działań zakazanych przez prawo w celu
    dowiedzenia się, z kim nalezy rozmawiać ma tez tę wadę, ze jesli w
    wyniku tego bezprawia jednak zgłosi sie ktoś od strony parafian
    reprezentujący posiadacza to, jesli będzie on "kumaty' w prawie, albo
    jesli wesprze się nawet średnio rozgarnietym prawnikiem to z łatwością
    wyegzekwuje od autora wątku nie tylko w podskokach przywrócenie
    poprzedniego stanu posiadania (tj. udostępniony krzyż), ale i sowite
    odszkodowanie!

  • 57. Data: 2014-05-15 15:13:44
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2014-05-15 13:43, Marek Dyjor wrote:

    > wysłać do kurii pismo z żądaniem opłacenia zaległego czynszu za najem
    > gruntu pod obiekt sakralny. :)

    A to niby dlaczego?- na jakiej podstawie wykażesz, że dziadek nie chciał
    przekazać tego nieodpłatnie? - wszystko na to w czasie ostatnich 24 lat
    wskazuje!

  • 58. Data: 2014-05-15 15:34:54
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2014-05-15 08:19, m wrote:

    > Posiadaczami zależnymi.

    Tak jak podejrzewałem wszystko ci się poplątało!
    Parafianie wbrew twojemu błednemu pogladowi nie są posiadaczami
    zaleznymi, bo nie wiąże ich z właścicielem ŻADNA umowa okreslająca i
    ograniczajaca warunki ich władania, - nie istnieje bowiem ŻADNA umowa
    posiadaniu zależnym.
    Parafianie są bezspornie posiadaczem samoistnym, bo władają tym
    fragmetem działki jak własciciel zgodnie z wolą dziadka, który zresztą
    zaakcentował ten fakt materialnie sam wyodrębniając ten fragment
    ogrodzeniem z posesji którą sam władał, a wiec zrezygnował np. z nadzoru
    włascicielskiego nad krzyżem oddając go w posiadanie samoistne
    parafianom nie zastrzegając przy tym żadnej umowy.
    To jest taka sama sytuacja jak np. z zegarkiem, który komuś wręczyłeś.
    Jesli nie ma przy tym żadnej umowy określajacej cel i warunki posiadania
    tego zegarka przez jego nowego posiadacza (np. że wręczyłes go w celu
    naprawy) to ten nowy posiadacz jest jego posiadaczem samoistnym i po
    upływie okreslonego czasu moze zostać przez zasiedzenie jego
    właścicielem. Podobnie jest w sytuacji tej działki i nic tu nie ma do
    rzeczy fakt, czy działkę przekazał im dziadek, czy sami ją sobie wzięli.
    Poniewąz jak widac nie chciało ci się przeczytać art. 336 KC który
    wystarczająco jasno okresla te sprawy to przytaczam go tutaj in
    extenso:" Art. 336. Posiadaczem rzeczy jest zarówno ten, kto nią
    faktycznie włada jak właściciel (posiadacz samoistny), jak i ten, kto
    nią faktycznie włada jak użytkownik, zastawnik, najemca, dzierżawca lub
    mający inne prawo, z którym łączy się określone władztwo nad cudzą
    rzeczą (posiadacz zależny)."

    > A ty z art 337.

    Przeczytaj ten art. ze zrozumieniem!! -"Art. 337. Posiadacz samoistny
    nie traci posiadania przez to, że oddaje drugiemu rzecz w posiadanie
    zależne."
    Dotyczy on WYŁACZNIE sytuacji, gdy posiadacz samistny oddaje komuś dana
    rzecz w posiadanie ZALEŻNE, a więc na podstawie umowy np. w zastaw,
    dzierżawę, najem itp., np. przykładowy zegarek do naprawy.
    W opisywanym przypadku nic takiego nie miało miejsca, dziadek krzyż
    wygrodził i oddał ten fragment we władanie modlącym się, rezygnując ze
    swojego nad nim władztwa.

  • 59. Data: 2014-05-15 15:52:02
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 15.05.2014 15:10, p47 wrote:

> [...]
    > tego rodzaju organu państwowego stwierdziło, że stan posiadania powstały
    > na skutek naruszenia jest zgodny z prawem".

    No dobrze, ale wedle relacji wlasciciela dzialki, to nikt nie chce sie
    przyznac, ze jest wlascicielem nowego krzyza. Nie ma osoby ani osoby
    fizycznej ktora posiadalaby krzyrz. Jest niby wsiowa spolecznosc, ktora
    ucieka na pytanie "z kim rozmawiac" lub wskazuje proboszcza, ktory tez
    sie nie czuje wlascicielem krzyza.

> [...]
    > wyegzekwuje od autora wątku nie tylko w podskokach przywrócenie
    > poprzedniego stanu posiadania (tj. udostępniony krzyż), ale i sowite

    Ale na chwile obecna jest problemem to, ze nie mozna rozmawiac z nikim o
    krzyzu, bo nikt albo sie nie czuje albo nie przyznaje.

    Po wielokrotnych poszukiwaniach mozna uznac, ze taka osoba nie istnieje.
    Co tez moze byc argumentem za podjetymi dzialaniami.

    Rozgarnietego prawnika moze tez miec wlasciciel posesji. Ktory
    wwwwwyegzekwuje od objawionej wreszcie osoby - wlasciciela krzyza, to,
    ze zniszczono jego wlasnosc (stary krzyz) i zastapiono samowolka budowlan.

  • 60. Data: 2014-05-15 15:53:38
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 15.05.2014 14:32, Nostradamus wrote:
    > Użytkownik "Malpy i Delfiny" napisał w wiadomości grup

    > Wiesz ile kosztuje odbudowa "przypadkowo spłonietego" domu ?

    Mowisz, ze katolicy... no w sumie tak, palili ludzi na stosach jak sie
    im nie podobali, wiec moga spalic rodzine.

    Katolstwo zaslepione to straszna rzecz.

    > Napisał przecież, że nie stać go na monitoring.
    > Olałbym temat i po kłopocie. Co ci chłopie krzyż przeszkadza ?

    Postaswic obok satanistyczny oltarz :D