  • 171. Data: 2009-09-15 10:28:46
    Temat: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole? [OT]
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Również w sensie wskazówek życiowych. Bo oprócz "uwierz w Jezusa" jest
    > tam również opisane, jak żyć wobec innych ludzi, i muszę przyznać - jako
    > ateista - że wskazówki te są nad wyraz uniwersalne.

    Eeeee tam, Kant wszelkie wskazówki moralne, jakie można tam czy gdziekolwiek
    znaleźć, streścił do jednego zdania.
    Uniwersalizm to wtedy i tylko wtedy jeżeli zrezygnujemy z humanizmu lub
    conajmniej podporządkujemy go nadrzędnym kryptomonoteistycznym dogmatom.
    Zresztą nawet tak kolejność dekalogu wygląda - totalizm i trochę etyki.
    Ogólnie niespójne, testamenty wyraźnie do siebie zupełnie niepasują nie
    mówiąc o Apokalipsie.

    pzdr
    olo

  • 172. Data: 2009-09-15 10:38:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Widocznie źle szukałeś. Nie szukaj wśród katolików, tylko
    > protestantów, zwłaszcza np. zielonoświątkowców.

    Uwaga formalna: chodziło o katolicką mszę, nie zielonoświątkową...

    > Kolejność jest raczej odwrotna. A biblia jest piękną księgą nie tylko
    > z punktu widzenia wiary. Warto ją przeczytać.

    Piękną? Może te kawałki poetyckie dla lubiących poezje... W całej
    reszcie fabuła to głównie sex & violence. Nowy Testament nieco wychodzi
    na prostą pięknymi ideałami, ale potem dobija Apokalipsą.

  • 173. Data: 2009-09-15 13:32:09
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Tue, 15 Sep 2009 07:15:57 +0200, Dominik & Co napisał(a):

    > Smok Eustachy napisał(a):
    /.../

    > "Tekst Dekalogu został zachowany w Biblii w dwóch, minimalnie różniących
    > się wersjach: w Księdze Wyjścia (Drugiej Księdze Mojżeszowej) (20:2-17)
    > i w Księdze Powtórzonego Prawa (Piątej Księdze Mojżeszowej) (5:6-21)."
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Dekalog
    >
    > A jak nie wierzysz, sprawdź sam choćby tu:
    > http://online.biblia.pl/index.php
    >
    > EOT- nie mam ochoty dyskutować z betonem.

    Teraz żebyś mógł jakąś wiedzę posiąść wreszcie poszukaj, gdzie jest to:

    Znasz przykazania: Nie zabijaj, nie cudzołóż, nie kradnij, nie zeznawaj
    fałszywie, nie oszukuj, czcij swego ojca i matkę."

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 174. Data: 2009-09-15 14:01:51
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Tue, 15 Sep 2009 10:16:11 +0200, pt napisał(a):
    /.../
    > Ja już dawno zauważyłem, że Biblię najlepiej znaj? ateiści, zwłaszcza ci
    > wojujący.

    Szczególnie ci przynudzający o paru linijkach z dziesiątków tysięcy.

    Ale nie o tym chciałem pisać.

    Otóż zwróćcie uwagę na zapisy w tym całym prawie autorskim:

    Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o
    indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie
    od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

    Po ludzku zaś żeby coś zasłużyło na miano "utworu" to nie może być byle
    badziewiem. Np. jakby ktoś chciał utrzymywać, że coś takiego jest utworem:

    "oj da dana Dominika miciana w bana i ściana kaszana frajera i fana"

    to go ludzie by wyśmiali. Stad niezrozumienie przez dla ustawy, bo ludzie
    czytając "utwór" myślą "utwór" a nie jakieś badziewie.

    Bo w prawie nie ma możliwości odróżnienia wartościowego utworu od
    niewartościowego nieutworu.

    Per analogiam nie ma w prawie możliwości odróżniania zabobonu od
    niezabobonu stąd pokrzykiwania tutaj co niektórych są dowodem ich
    prymitywnej wizji rzeczywistości.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 175. Data: 2009-09-15 14:23:00
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Smok Eustachy pisze:

> [...]
    >
    > Znasz przykazania: Nie zabijaj, nie cudzołóż, nie kradnij, nie zeznawaj
    > fałszywie, nie oszukuj, czcij swego ojca i matkę."

    A co z pozostalymi, ktore sie Melowi stlukly?

    --
    mirror

  • 176. Data: 2009-09-15 14:30:45
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Tue, 15 Sep 2009 16:23:00 +0200, gazebo napisał(a):

    > A co z pozostalymi, ktore sie Melowi stlukly?

    Odsyłam do tego znaleziska.
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 177. Data: 2009-09-15 15:17:31
    Temat: Re: Czy Msza mo?e bya zajeciami obowi?zkowymi w szkole?
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > Podstawy się zachciewa?
    > Autorzy Biblii niektóre wypowiedzi jak np. Iz 6:9n. przypisują czy to
    > Ojcu (Iz 6:9n.), czy Synowi (J 12:40), czy też Duchowi Św. (Dz 28:26n.).

    Ależ tam nie ma nic na temat Trójcy, nawet wspomnienia o czymś takim nie ma.
    ^^^^^^^^^^^
    Poza tym nawet jeśli jakaś myśl, pomysł czy cokolwiek innego jest
    przypisywana 2 różnym autorom, to wcale nie znaczy, że prawdziwy autor tego
    jest "dwójcą"

    W oryginale masz (Iz 6:9) proroctwo dotyczące Żydów
    W (J12:40) Jezus powołuje się na to wczesniejsze proroctwo.
    W (Dz28:26) Apostoł Paweł powołuje się na w/wym proroctwo.
    I nic więcej tam wyczytać, nawet między wierszami się nie da.

  • 178. Data: 2009-09-15 17:09:35
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Smok Eustachy pisze:

    > Odsyłam do tego znaleziska.

    a ja do dowodu na boga

    --
    mirror

  • 179. Data: 2009-09-15 20:01:38
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    Bo KK powołuje się na biblię, ale jego nauki często stoją w sprzeczności z
    tym co jest w niej napisane (zobacz choćby w tym wątku - wcześniej pisaliśmy
    o Trójcy).
    Tak naprawdę mało kto próbuje osobiście przeanalizować jej treść, dla
    "świętego spokoju" zostawiając to kapłanom, aby oni przekazywali pouczenia.

    boropi