eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy GW państwowotwórczo ujawniła fakturę z niezapłaconym VAT? ;-) › Re: Czy GW państwowotwórczo ujawniła fakturę z niezapłaconym VAT? ;-)
  • Data: 2019-02-18 13:45:57
    Temat: Re: Czy GW państwowotwórczo ujawniła fakturę z niezapłaconym VAT? ;-)
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-18 o 12:50, Liwiusz pisze:

    > Proste wnioski. Skoro:
    > a/ rzekomo były faktury kosztowe
    > b/ rzekomo była refaktura,
    >
    > to zakładając, że refaktura była wystawiona rzetelnie, VAT z tych faktur
    > się kompensuje.

    Bzdura. Więc i wnioski z doopy.

    Z podstaw księgowości, gdybyś je znał, to mógłbyś się dowiedzieć, że to
    nie jest prawda.
    Tu masz ładnie wytłumaczone, że vat nie zawsze "się kompensuje". Może,
    ale nie musi:
    http://www.biznes-firma.pl/czym-jest-refaktura/14353
    Masz tam podany przykład, kiedy się nie kompensuje.
    Dla ułatwienia powiem ci, że takich przypadków może być więcej.

    > Wychodzi na zero.
    > Jeśli jednak mamy informację, że do
    > kompensacji nie doszło, tylko z tej faktury jest zaległość na VAT do
    > budżetu, to znaczy, że Austriak wrzucił sobie w koszty faktury kosztowe
    > i VAT odliczył, a "zapomniał" zapłacić za VAT naliczony w refakturze.

    Masz jeszcze jakieś inne spekulacje?

    > Zawsze możesz przedstawić inny tok rozumowania, chętnie podyskutuję.

    Żeby dyskutować, to trzeba mieć o tym pojęcie, a nie tylko znajomość
    podstaw.
    Nie wiesz czegoś lub czegoś nie rozumiesz, to zapytaj.

    > Mi też on wisi i ta cała jego podejrzana transakcja.

    O widzisz. Zaczynasz rozumieć, że transakcja był podejrzana.
    Jeszcze chwila i dotrze do ciebie, że w tej podejrzanej transakcji
    uczestniczył nie tylko Austriak.

    > Z podstaw księgowości wynikają obydwa możliwe punkty,

    Nie wynikają.

    > które na drodze
    > manipulacji podzieliłeś i kazałeś się określić co do konkretnego. Który
    > jest prawdziwy, tego nie wiem.

    Nic podobnego. Nie kazałem ci się określić.
    Wykazałem jedynie, że twoje spekulacje nie mają sensu. Nie tylko nie
    mają sensu merytorycznie, ale również nie wnoszą nic do istoty problemu.

    > Nie ma takiego zakazu.

    Mają.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pose%C5%82#Zakazy

    Pozdrawiam