  • 1. Data: 2003-02-08 18:34:40
    Temat: ^^^^^^^^^ Czy Bank mial prawo?
    Od: h...@2...pl

    Witam.
    Czy Bank (PEKAO SA) mial prawo bez mojej zgody i wiedzy wyplacic Urzedowi
    Skarbowemu pieniadze za mandat drogowy????

    We wrzesniu dostalem mandat 100 zl w Mragowie za posiadanie warszawskiej
    rejestracji przy moim motorze (w sktocie). Jakies dwa miesiace temu dostalem
    ponowne wezwanie do zaplaty juz 106 zl. Nie zaplacilem. Tydzien temu na wyciagu
    z Banku widnial przelew na konto U.Sk. w wysokosci 162 zl i 20 zl tytulem
    calkowitej splaty wierzytelnosci i oplaty za splate wierzytelnosci.

    Zapytalem Bank o podanie podstawy prawnej i oto co napisali:

    "Szanowny Panie,
    uprzejmie informuję, że otrzymaliśmy z Urzędu Skarbowego dwa zawiadomienia o
    zajęciu prawa majątkowego na kwoty 106,40zł oraz 55,60zł . Rodzaj
    zobowiązania określono jako grzywny , kary pieniężne mandaty.
    Podstawa prawna :
    Na podstawie art. 80$ 1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966r. o
    postępowaniuegzekucyjnym w administracji ( dz u. z 2002 r. Nr 110 poz. 968 z
    późn zm)wzywa się ww bank ( oddzial) aby bez zgody organu egzekucyjnego nie
    dokonywał wypłat z rachunku bankowego.
    Jest ona umieszczona na przesłanym do Banku zawiadomieniu"

    Bank pisze ze dostali zawiadomienia o zajeciu prawa majatkowego (...) -
    zawiadomienie wg mnie nie jest nakazem wyplaty pieniedzy.

    A gdzie postepowanie egzekucyjne, poinformowanie mnie o podjeciu takich krokow?

    Co o tym myslice Szanowni Grupowicze?

    Bartek

  • 2. Data: 2003-02-08 19:33:34
    Temat: Re: ^^^^^^^^^ Czy Bank mial prawo?
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    W artykule news:595a.00000ca1.3e454dc0@newsgate.onet.pl,
    niejaki(a): Użytkownik z adresu <h...@2...pl> napisał(a):
    > Witam.
    > Czy Bank (PEKAO SA) mial prawo bez mojej zgody i wiedzy wyplacic
    > Urzedowi Skarbowemu pieniadze za mandat drogowy????

    IMHO TAK
    komornik zrobił by ci to samo :)

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2003-02-08 20:00:50
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    h...@2...pl wrote:
    [..]
    > Co o tym myslice Szanowni Grupowicze?

    Ile miałeś kasy na rachunku?
    Z tego co słyszałem kwota do iluś tam tysięcy złotych
    nie podlega żadnym egzekucjom.
    Poszukaj w archiwum grupy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 4. Data: 2003-02-08 21:02:55
    Od: "kitor" <k...@w...pl>

    >Na podstawie art. 80$ 1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966r. o
    postępowaniuegzekucyjnym w administracji

    sam sobie odpowiedz

    Art. 80. § 1. W celu dokonania egzekucji z wierzytelności z rachunku
    bankowego organ egzekucyjny:
    1) przesyła do oddziału lub innej jednostki organizacyjnej banku, w którym
    zobowiązany posiada rachunek bankowy, zawiadomienie o zajęciu wierzytelności
    pieniężnej zobowiązanego, wynikającej z posiadania tego rachunku, do
    wysokości egzekwowanej należności pieniężnej wraz z kosztami egzekucyjnymi i
    wzywa bank, aby bez zgody organu egzekucyjnego nie dokonywał wypłat z
    rachunku bankowego do wysokości zajętej wierzytelności, lecz bezzwłocznie
    wpłacił zajętą kwotę do organu egzekucyjnego lub bezpośrednio do wierzyciela
    na pokrycie egzekwowanej należności albo zawiadomił organ egzekucyjny w
    terminie siedmiu dni o przeszkodzie do wpłaty zajętej kwoty,

  • 5. Data: 2003-02-09 00:37:34
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > Art. 80. § 1.
    ciach

    jak ja uwielbiam jasne i przejrzyste prawo ^_^

    leon

  • 6. Data: 2003-02-09 19:36:04
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    > [..]
    >
    > Ile miałeś kasy na rachunku?
    > Z tego co słyszałem kwota do iluś tam tysięcy złotych
    > nie podlega żadnym egzekucjom.
    nie podlega zajęciu kwota do wysokości trzykrotności średniego miesięcznego
    wynagrodzenia
    dotyczy to tylko rachunków oszczędnościowych (ror-y, lokaty osób
    fizycznych), nie dotyczy rachunków bieżących firm.

  • 7. Data: 2003-02-10 17:07:01
    Od: h...@2...pl

    W art. 80 & 1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966r. o postępowaniuegzekucyjnym w
    administracji jest napisane:

    "W celu dokonania egzekucji z wierzytelności z rachunku
    bankowego organ egzekucyjny: bla bla"

    Wszystko jasne, US moze zajac pieniadze z konta i jest to wyjasnione jak to
    powinien zrobis, ale...

    czy to dokonanie egzekucji (ktore jest ostatecznoscia) nie powinno byc
    poprzedzone jakims proceduralnym postepowaniem (komorniczym), powiadomieniem
    mnie o takim postepowaniu lub czyms w tym rodzaju ?

    Czy US nie poszedl na "duze skroty" siegajac tak po prostu do mojego konta?
    Skoro zabrali 80 zl wiecej niz mandat ktory dostalem to rozumie ze to sa koszty
    tego postepowania, wiec skoro za to postepowanie place to chcialbym chociaz
    dostac pismo uprzedzajace mnie o takim postepowaniu. A jezeli poprostu
    zabieraja kase z konta i nie maja obowiazku informowania to za co ja place te
    80 zl??

    pozdrawiam

    Bartek

  • 8. Data: 2003-02-16 09:46:28