  • 1. Data: 2003-02-08 16:48:14
    Temat: Zwolnienia
    Od: a...@o...pl

    Witam.
    Bardzo bym prosil o odpowiedz w nastepujacej sprawie.

    Zaklad pracy (budzetowka) dokonuje sie zwolnien grupowych, a pracownik ma ponad
    30 lat pracy (14 lat w tym zakladzie + trzymiesieczna odprawa).

    1. Jezeli otrzymuje wypowiedzenie np. 28 lutego, to czy przez marzec, kwiecen,
    maj jeszcze pracuje, czy moze 1 marca juz nie przychodzi do pracy? Chodzi mi
    to, czy przy odprawie obowiazuje trzymiesieczny okres wypowiedzenia.

    2. Jezeli pracownik jest zadluzony w stosunku do zakladu pracy (kasa zapomogowo-
    pozyczkowa, pozyczka mieszkaniowa itp.) to czy zaklad ma prawo pozbawic
    pracownika odprawy i wyplaty na rzecz splaty dlugu? Jesli zaklad moze pozbawic
    pracownika tych swiadczen na rzecz dlugu, a jeszcze calej kwoty nie odzyska, to
    czy moze te pieniadze odzyskac od zyrantow, ktorzy rowniez sa w tej samej
    sytuacji, co ten pracownik.

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2003-02-08 17:13:46
    Temat: Odp: Zwolnienia
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
    mi
    > to, czy przy odprawie obowiazuje trzymiesieczny okres wypowiedzenia.

    art. 36.1 k.p w swietle,którego okres trzymiesiecznego wypowiedzenia można
    skrócić do miesiąca jednak za pozostałą czesc nalezy sie odszkodowanie w
    wysokości wynagrodzenia. a okrest ten wlicza sie do stażu pracy od ,którego
    zależą uprawnienia pracownicze ... pracownikom ,którym tak skrócono okres
    wypowiedzenia przysługuje również 3 dni na poszukanie nowej pracy ...
    Odprawa? dlaczego trzymiesięczna?
    A co do wypowiedzenia pracodawca zawiadamia na piśmie jak wyglada sytuacja
    ... pracowników np. przed emeryturą 2 lata nie moze zwolnić ,jezeli okres
    zatrudnienia pozwoli pracownikowi uzyskac prawa do emerytury art.39 k.p
    ,którego sie nie stosuje tylko przy art.41.1

> [...]
    > pozyczkowa, pozyczka mieszkaniowa itp.) to czy zaklad ma prawo pozbawic
    > pracownika odprawy i wyplaty na rzecz splaty dlugu?

    no raczej nie ...do tej pory było stosowane,że wkłady pokrywały cześć
    zadłużenia ale to chyba reguluje regulamin obowiazujący
    z ,którym każdy pracownik w budżecie moze sie zapoznać...powoływana jest
    komisja i ona ustala regulamin w tej kwestii i zgodnie z tym regulaminem
    dokonuje sie czynnosci ...

    Jesli zaklad moze pozbawic

    jesli to wynika z regulaminu to może pozbawić...

    > pracownika tych swiadczen na rzecz dlugu, a jeszcze calej kwoty nie
    odzyska, to
    > czy moze te pieniadze odzyskac od zyrantow, ktorzy rowniez sa w tej samej
    > sytuacji, co ten pracownik.

    oczywiscie żyrant pokrywa jesli ty nie wpłacisz należnej kwoty...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-02-08 20:48:14
    Temat: Re: Zwolnienia
    Od: a...@o...pl

    Bardzo dziękuję!

  • 4. Data: 2003-02-09 03:50:17
    Temat: Re: Odp: Zwolnienia
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 8 Feb 2003 18:13:46 +0100, "Sandra" <d...@w...pl>
    zakodował:

    >Odprawa? dlaczego trzymiesięczna?

    Ustawa o szczegolnych zasadach rozwiazywania z pracownikami stosunkow
    pracy z przyczyn dotyczacych zakladu pracy art. 8.2.3) - powyżej 20
    lat stażu pracy odprawa wynosi 3x miesięczne wynagrodzenie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775