  • 81. Data: 2022-02-05 14:25:38
    Temat: Re: Ćwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G.
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Kompletnie nie rozumiem co wiedza co do wyznania i pobicie z tego powodu
    > ma do podłoża rasistowskiego. Co ma wyznanie wspólnego z rasą?

    Jeżeli to będzie kościół Polsko-Katolicki to pobicie będzie na tle
    rasowym z automatu? Ty to potrafisz zrobić promocje ;-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82
    _Polsko-Katolicki

    --
    A. Filip

  • 82. Data: 2022-02-06 01:49:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Rzuć okiem na definicje rasy. To nie działa, jak u zwierząt.

    No rzuciłem i nadal nie widzę nic co uprowanialoby do stawiania religii
    jako głównego czynnika określającego rasę.

    --
    Marcin

  • 83. Data: 2022-02-06 01:52:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-05, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Jeżeli to będzie kościół Polsko-Katolicki to pobicie będzie na tle
    > rasowym z automatu? Ty to potrafisz zrobić promocje ;-)
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82
    _Polsko-Katolicki

    Nic nie rozumiem. Na pewno odnosisz się do mojego komentarza? To Robert
    utożsamia rasę z religią.

    --
    Marcin

  • 84. Data: 2022-02-06 11:23:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    _Polsko-Katolicki

    > Nic nie rozumiem. Na pewno odnosisz się do mojego komentarza? To Robert
    > utożsamia rasę z religią.

    Moja odpowiedź sprowadza się do tego że nie tylko Judaizm "może być
    silnie skorelowany 'rasowo'" choć AFAIR przykład od którego zaczął się
    podwątęk jest "bardzo słabo przekonujący". Czyli: czasem tak, (obecnie)
    przeważnie nie. Drzewiej religie były znacznie bardziej lokalne
    a Judaizm starą+ religią jest, nieprawdaż?

    --
    A. Filip

  • 85. Data: 2022-02-06 19:21:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No rzuciłem i nadal nie widzę nic co uprowanialoby do stawiania religii
    > jako głównego czynnika określającego rasę.

    Ja też. Może poza ewentualnie kulturą. Nie można zaprzeczyć, że Żydzi
    przeważnie mieli trochę inne zwyczaje kulturowe.

    --
    Robert Tomasik

  • 86. Data: 2022-02-07 13:28:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 6 Feb 2022 19:21:32 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja też. Może poza ewentualnie kulturą. Nie można zaprzeczyć, że Żydzi
    > przeważnie mieli trochę inne zwyczaje kulturowe.

    Tak z ciekawości rzuciłem okiem, jakie właściwie są te rasy i Wikipedia
    zapodaje, że ostatnio to 9, ale żydowskiej tam nie ma:

    europeidalna,
    afrykańska,
    azjatycka,
    australijska,
    malezyjska,
    indyjska,
    amerykańska,
    polinezyjska,
    mikronezyjska.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rasa_cz%C5%82owieka

    Coś tam czytałem o kulcie Cargo, więc może rasie polinezyjskiej od biedy
    można przypisać specyficzną dla nich religię.

    Żydzi to chyba są w europeidalnej, czyli tej samej co mieszkańcy Wielkiej
    Lechii, więc grupowi antysemici z taką nauką się nie zgodzą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 87. Data: 2022-02-07 13:36:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    >
    > Żydzi to chyba są w europeidalnej, czyli tej samej co mieszkańcy Wielkiej
    > Lechii, więc grupowi antysemici z taką nauką się nie zgodzą.

    Podaż podąża za popytem. Będzie popyt na rasę to będzie rasa.

    To tak jak z tym kiedy między zapłodnieniem a urodzeniem zaczyna się
    (w pełni) człowiek. Każdy może sobie wybrać definicje i kryteria jakie
    mu pasują a wybór jest duży (i zmienny). AFAIK dawniej jak śmiertelność
    noworodków była wysoka to nawet urodzenie nie starczało (starożytność).

    --
    A. Filip

  • 88. Data: 2022-02-07 15:05:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 13:28, Olin pisze:

> [...]
    >
    > Żydzi to chyba są w europeidalnej, czyli tej samej co mieszkańcy Wielkiej
    > Lechii, więc grupowi antysemici z taką nauką się nie zgodzą.

    Żydzi są w tej rasie, w której są poszczególne osoby. Jak jakiś
    Polinezyjczyk postanowi zostać żydem, to będzie nadal rasą polinezyjską.
    To jest to, o czym od początku pisałem.

    Natomiast WIKI ma taką trochę inną definicję:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rasa_cz%C5%82owieka. I tam między innymi
    jest "kultura". Żydzi praktykujący jednak wyróżniają się inną kulturą.
    Idąc tym tropem, to pewnie można by ich uznać za inną rasę, ale nie na
    podstawie pochodzenia, a kultury.

    --
    Robert Tomasik

  • 89. Data: 2022-02-07 15:14:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 7 Feb 2022 15:05:33 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > jest "kultura". Żydzi praktykujący jednak wyróżniają się inną kulturą.
    > Idąc tym tropem, to pewnie można by ich uznać za inną rasę, ale nie na

    Nawet na pl.soc.prawo część osób, niestety niemała, wyróżnia się całkowicie
    odmienną kulturą, więc można się zastanawiać, czy - mimo zapewne tego
    samego pochodzenia - nie mamy grupy wielorasowej. Takie multi-kulti w
    mikroskali.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 90. Data: 2022-02-07 16:04:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Feb 2022 17:50:21 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Pobicie bedzie miało podłoże rasistowskie, jeśli będzie możliwe
    > wykazanie, że wiedziałeś jakie ofiara ma wyznanie, a najlepiej, że
    > pobicia dokonałem z powodu tego wyznania.

    Skoro sie zaczailem na osoby wychodzace z kosciola,
    to mozna chyba zalozyc, ze wiedzialem jakie ma wyznanie.
    No i zalozenie, ze chcialem praktykujących katolikow pobic.

    Ale dlaczego rasistowskie ?

    J.