  • 71. Data: 2022-02-04 14:48:50
    Temat: Re: Ćwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Feb 2022 14:11:24 +0100, Olin wrote:

    > Pobij katolików pod kościołem i opowiedz, czy miałeś potem jakieś
    > problemy.

    Problemow nie wykluczam,
    ale czy to by bylo pobicie rasistowskie ? :-)

    J.

  • 72. Data: 2022-02-04 14:58:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 04 Feb 2022 04:44:47 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jakbym pobił z nienawiści do katolików to nie. Jakbym pobił katolika bo
    > uważał, że jego rasa mnie do takiego pobicia
    > uprawnia/prowokuje/cokolwie, to tak.

    Ale jaka rasa - Polak-katolik :-)

    > Wydaje mi się, że zbyt silnie łączysz przynależność kulturową z religią
    > dominującą w tej grupie. Owszem, jest to jeden z czynników
    > identyfikujących czy łączących, kolejnym, pewnie dominującym, są

    No bo u nich sie to laczy. Religia, kultura, ostatnio tez i
    obywatelstwo. Niby nie musi, ale jednak mocno skorelowane.

    A jak jest odsteptwo, to nie bedziesz nazywał Zydem :-)

    Ale hitlerowcow to nie interesowalo, patrzyli na pochodzenie.

    J.

  • 73. Data: 2022-02-04 17:44:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale ja też nie jestem pewien czy rozumiem o czym mówisz. Chodzi Ci o
    > to, że to nie była według Ciebie nienawiść specyficznie do Judaizmu a do
    > wszystkich religii?

    Chodzi mi o to, że Hitlerowi bzdurzyło się, że jedynymi, którzy mają
    prawo żyć są Aryjczycy. Postanowił pozostałych wymordować, ale że nie
    mógł tego jednym zamachem ogarnąć, to zaczął sobie budować teorie.
    Najpierw uznał, za szczególnie niegodnych życia Żydów. I tu ich religia
    miała mniejsze znaczenie, jak chęć posegregowania ludzi, by nie musieć
    ze wszystkimi na raz wojować.

    Po za tym upieram się, że rozumienia zgodnie z ówczesnym prawem Niemiec
    "Żydzi" nie są rasą. Przyjmijmy definicje "rasy" wg Wikipedii, bo nie
    wydaje się zła. Gdyby Hitler ścigał Żydów wg ich religii, to uznałbym,
    że to klasyfikacja wg kultury. Faktycznie Żydzi mieli swoją odrębna
    kulturę. Ale chłop się uparł klasyfikować wg wiary dziadków, a tu już
    bywały osoby nie żyjące w kulturze żydowskiej.

    Jestem w stanie pojąć pobudki, jakimi się Hitler kierował. Zapewne
    chodziło mu o to, że miał problem z ustaleniem, w jakiej kulturze żyje
    dana osoba, a sfałszowanie ewidencji wstecz było trudniejsze.

    --
    Robert Tomasik

  • 74. Data: 2022-02-04 17:50:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.02.2022 o 14:48, J.F pisze:
    > Problemow nie wykluczam, ale czy to by bylo pobicie rasistowskie
    > ?:-)

    Pobicie bedzie miało podłoże rasistowskie, jeśli będzie możliwe
    wykazanie, że wiedziałeś jakie ofiara ma wyznanie, a najlepiej, że
    pobicia dokonałem z powodu tego wyznania.

    --
    Robert Tomasik

  • 75. Data: 2022-02-04 18:49:59
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 04.02.2022 o 14:12, Olin pisze:

    > Ruszał.

    Przecież to Animka...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 76. Data: 2022-02-04 19:51:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wysyłał na wojnę jako żołnierzy - skutek ten sam.

    -----

  • 77. Data: 2022-02-05 00:17:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale jaka rasa - Polak-katolik :-)

    > No bo u nich sie to laczy. Religia, kultura, ostatnio tez i
    > obywatelstwo. Niby nie musi, ale jednak mocno skorelowane.

    I wszyscy tak praktykujący, czy też jak u nas gdzie jeszcze niedawno
    twierdzono, że 99% to Katolicy?

    > A jak jest odsteptwo, to nie bedziesz nazywał Zydem :-)

    Będziesz, bo to współcześnie bardzie cecha kulturowa MZ.

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2022-02-05 03:35:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Po za tym upieram się, że rozumienia zgodnie z ówczesnym prawem Niemiec
    > "Żydzi" nie są rasą. Przyjmijmy definicje "rasy" wg Wikipedii, bo nie

    Jakie to ma znaczenie skoro sam wyżej przyznajesz, że podział był
    właśnie rasowy (Aryjczycy vs reszta)?

> [...]
    > kulturę. Ale chłop się uparł klasyfikować wg wiary dziadków, a tu już
    > bywały osoby nie żyjące w kulturze żydowskiej.

    Determinacja podług przodków tym bardziej wskazuje na rasę. Mało co się
    tak dziedziczy.

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2022-02-05 03:36:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Pobicie bedzie miało podłoże rasistowskie, jeśli będzie możliwe
    > wykazanie, że wiedziałeś jakie ofiara ma wyznanie, a najlepiej, że
    > pobicia dokonałem z powodu tego wyznania.

    Kompletnie nie rozumiem co wiedza co do wyznania i pobicie z tego powodu
    ma do podłoża rasistowskiego. Co ma wyznanie wspólnego z rasą?

    --
    Marcin

  • 80. Data: 2022-02-05 13:50:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Kompletnie nie rozumiem co wiedza co do wyznania i pobicie z tego powodu
    > ma do podłoża rasistowskiego. Co ma wyznanie wspólnego z rasą?

    Rzuć okiem na definicje rasy. To nie działa, jak u zwierząt.

    --
    Robert Tomasik