  • Data: 2008-02-15 14:10:35
    Temat: Re: Cwany pracownik
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd pisze:

    > Pracownik (prawie) zawsze będzie odpowiadał za szkodę wyrządzoną
    > pracodawcy. Jeśli sąd uzna, że przez odmowę podania hasła pracownik
    > wyrządził szkodę, to pracownik będzie płacił.

    W żadnym razie. Fraza hasła może stanowić tajemnicę pracownika i nie ma
    on wówczas obowiązku podawania hasła pracodawcy - zabezpieczenie hasłem
    jest z natury zabezpieczeniem indywidualnym. A co jeśli pracownik używa
    tego samego hasła np. do konta bankowego ? To problem pracodawcy że nie
    posiada hasła administratora na danej maszynie.

    U mnie w firmie (podobnie jak w każdej firmie gdzie się prowadzi
    świadome zarządzenie zasobami IT) użytkownicy mają własne konta o ściśle
    określonych uprawnieniach. Jednocześnie do każdego komputera zawsze
    dostęp ma administrator, poza tym istnieją dodatkowe hasła
    administracyjne do wszystkich systemów, zapieczętowane i zamknięte w
    kasie pancernej (na wypadek nieobecności administratora).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio