  • Data: 2020-01-10 20:41:53
    Temat: Re: Cofanie licznika....
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-01-10 00:03, Robert Tomasik wrote:
    > Cofanie licznika nigdy legalne nie było.

    Oczywiście że było. Sam cofałem.

    > Ponieważ stan licznika ma
    > realny wpływ na wartość pojazdu (są nawet wzory to uwzględniające), więc
    > przy każdej sprzedaży dochodziło ewentualnie do oszustwa. Tylko nikt
    > tego w praktyce od wielu lat nie ścigał.

    Słowo klucz - sprzedaży.

    Drugie słowo klucz - ewentualnie. Ja teścia informowałem że auto ma
    przebieg nieustalony jak kupował moje E39 z przebiegiem coś koło 60kkm
    (po moim zakupie okazało się że każdy moduł miał inne wartości z zakresu
    160-280kkm). A to co za nie zapłacił nie pokryło nawet połowy moich
    inwestycji w to auto bo zapłacił tyle co za założenie gazu i dwa
    komplety dobrych opon.

    > No ale dalej, to będzie tylko do pierwszego badania technicznego.

    Po pierwszym badaniu w kraju auto które miało w DE 300kkm będzie miało w
    CEPIKu 150kkm. A potem ktoś to kupi i będzie jeździł latami.

    Osoby które poprawiają przebiegi krajowych aut to pewnie ułamki promila.

    A interfejs umożliwiający korektę raz na miesiąc w domu do niektórych
    modeli kosztuje tyle co pół litra. Więc to walka z góry przegrana.