  • Data: 2020-01-11 10:25:32
    Temat: Re: Cofanie licznika....
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-01-10 21:23, Robert Tomasik wrote:

    > Ale jak nim pojedzie do mechanika i tem wykryje cofnięcie, to ...

    to i tak nikt do niczego nie dojdzie bo od momentu podpisania w DE umowy
    na której mamy stan 300kkm auto zazwyczaj:

    - zostaje na godziny\dni na placu na którym stało
    - jest transporowane przez 'kogoś' do Polski
    - trafia do jakiegoś warsztatu, na detailing etc.
    - zostaje postawione w komisie (nierzadko u osoby trzeciej)
    - i dopiero stamtąd po ogarnięciu kompletu papierów (tłumaczenia etc.)
    ktoś zabierze je na przegląd - myślę że typowo jest to dobry tydzień
    podczas którego z autem ma kontakt dobre 10 osób nierzadko nieznanych
    nawet z nazwiska.

    I o ile dojście jakiegoś odszkodowania od sprzedawcy czy zwrócenie mu
    auta nie będzie trudne bo to przecież on zyskuje na cofnięciu licznika
    (przy czym pojawienie się z takim problemem po dłuższym czasie i tak
    spowoduje że rozłoży ręce i wyśle na drzewo) to udowodnienie komukolwiek
    że to on cofnął licznik jest niewykonalne.

    > Różnych oszołomów widziałem. Jedna koleżanka kiedyś wmawiała mi, że jej
    > samochód ma 60.000 km i nie pamiętała, że zdarzało mi się jej samochodem
    > jeździć i widziałem, ze tam było ponad 80.000 :-)

    Nie mówię że nie, ale wątpię czy skala problemu pośród aut
    zarejestrowanych w kraju przekracza 1 procent pojazdów. Jeżeli już to
    mogę się założyć że największy udział mają dostawczaki i ciągniki na
    międzynarodówce.

    > No i jak mechanik wykryje cofnięcie, a Policja w przeszukaniu znajdzie
    > interfejs, to może to cienko się skończyć.

    interfejs służy do wielu różnych rzeczy, możliwość zmiany przebiegu to
    jedna z kilkudziesięciu - kilkuset funkcji

    Nie znam się na temacie inaczej niż amatorsko ale wydaje mi się że
    jedynym faktycznym rozwiązaniem problemu jest połączenie baz danych o
    pojazdach (łącznie z przebiegiem z przeglądów z ASO) z całej UE, inaczej
    to próba rozwiązania problemu tam gdzie go nie ma za pomocą środków
    które sa zupełnie niewystarczające.