  • Data: 2005-01-13 20:05:22
    Temat: Re: Co znczy w prawie slowo LUB ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Jan 2005, Przemek R. wrote:
    [...]
    >+ lub=albo

    Czy wobec tego POTWIERDZASZ że ktoś kto prowadzi jednocześnie
    "produkcję roślinną *i* zwierzęcą" *nie* jest rolnikiem ?
    Mam na myśli najpopularniejszą (?) z ustaw podatkowych: o podatku
    dochodowym od osób fizycznych. Określa że ronlicy nie płacą
    tego podatku.
    To najprostszy przykład, łatwy do znalezienia.
    Innymi przepisami podatkowymi możemy zająć się później ;)

    >+ Pójdziemy na spacer lub do kina.

    Zeznaję iż dla mnie to zdanie jest prawdziwe również jeśli
    idący *przespacerują* się do kina :]

    >+ Albo pójdziemy na spacer, albo zostaniemy w domu.
    >+ Musi wybrać: albo - albo.

    Prawda. Zgoda. Ale to nie "lub".
    Mimo iż zdanie "pójdziemy na spacer lub zostaniemy w domu" wewnętrznie
    sprzeczne nie jest - z faktu niemożliwości jednoczesnego bycia
    na spacerze oraz w domu (czyli "wymuszonego albo") nie wyniknie
    błąd :)

    pozdrowienia, Gotfryd