    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co z groźnymi psami?
    Date: Wed, 22 Jun 2005 12:41:01 +0200

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz wrote:

    > Czy uwazasz ze kazdy amstaff (lub inny duzy, POTENCJALNIE grozny pies) bez
    > smyczy i kaganca jest zagrozeniem dla Twojego dziecka?
    >
    > Czy uwazasz ze kazdy amstaff na smyczy i w kagancu, zagrozenia dla dziecka
    > stanowic nie bedzie?
    >
    > Czy uwazasz ze powinno sie zabronic posiadania tego typu psow w miescie?

    Uważam, że posiadanie dużych, potencjalnie groźnych psów powinno być
    obwarowane paroma wymaganiam dla właścicieli, np. badaniem psychologicznym,
    czy dany człowiek nadaje się w ogole do posiadania psa, który może zechcieć
    rządzić. I obowiązkowym wysokim (żeby odstraszyć "wszystkich" )
    ubezpieczeniem od działalności pupila.

    > Czy nie sadzisz ze niektorzy wlasciciele wyprowadzajac takiego psa bez
    > kaganca wiedza co robia i zdaja sobie sprawe z tego, ze ich pies nie
    > zaatakuje nikogo?

    A co mnie to obchodzi, skoro ja się boję psów, moje dziecko się boi psów,
    nie życzę sobie, żeby mnie jakiś pies obwąchiwał i zbliżał się do mnie; a
    na dodatek mam prawo przebywać na ulicy? Jak właściciel ma kaprys
    "wiedzieć, co robi", to niech to robi nie przeszkadzając innym.

    Poza tym istnieje takie powiedzenie, że "psu, kuniowi i chłopowi nigdy bnie
    należy wierzyć", więc nie mów, że masz całkowitą pewność, że Twój pies
    nigdy nikogo... Nawet o sobie nie możesz tak powiedzieć, a co dopiero o
    zwierzęciu.

    Justyna