  • 1. Data: 2004-05-28 06:35:18
    Temat: Co to jest LOKAL ??
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Normalnie juz sam nie wiem. Na prawie sie nie znam, ale przewalam dzielnie
    DZ.U. Aby dowiedziec sie co to jest LOKAL MIESZKALNY. W prawie
    spoldzielczym, lokal opisuje sie wg prawa lokalowego. Ale w tym prawie
    lokalowym, jedyne co znalzlem, ze jest to pomieszczenie w budynku
    mieszkalnym . A wiec szukam dalej i nie wiem, co to jest budynek mieszkalny.
    Gdzie moge to znalezc ? Czy budynek, ktory nie dostal pozwolenie na
    uzytkowanie jest budynkiem mieszkalnym a lokale w nich sa lokalami
    mieszkalnymi ?

    Fantom
    ps. Bo wg mnie nie - ale nic nie moge znalezc abym mial na to paragrafy

  • 2. Data: 2004-05-28 06:39:46
    Temat: Re: Co to jest LOKAL ??
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Fri, 28 May 2004 08:35:18 +0200, Fantom
    <s...@s...poczta.onet.pl> napisał:

> [...]
    > mieszkalnymi ?
    >
    > Fantom
    > ps. Bo wg mnie nie - ale nic nie moge znalezc abym mial na to paragrafy

    w ustawie o własności lokali znajdziesz definicję lokali samodzielnych

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 3. Data: 2004-05-28 07:01:54
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Fantom wrote:

> [...]
    > mieszkalnymi ?
    >
    > Fantom
    > ps. Bo wg mnie nie - ale nic nie moge znalezc abym mial na to paragrafy

    Prawo budowlane?
    Pozdrowienia

    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 4. Data: 2004-05-28 07:02:10
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > w ustawie o własności lokali znajdziesz definicję lokali samodzielnych

    No i to znalazlem :
    "
    Samodzielnym lokalem mieszkalnym, w rozumieniu ustawy, jest wydzielona

    trwałymi ścianami w obrębie budynku izba lub zespół izb przeznaczonych na

    stały pobyt ludzi, które wraz z pomieszczeniami pomocniczymi służą
    zaspokajaniu

    ich potrzeb mieszkaniowych.

    "

    Ale wlasnie mowie, ze nadal nie wiem czy to jest lokal mieszkalny, bo nie
    wiem jaka jest idea BUDYNKU. Czy budowa, ktora nie ma pozwolenia na
    uzytkownie to BUDYNEK. Czy tez nie

    Fantom

  • 5. Data: 2004-05-28 07:03:06
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Prawo budowlane?

    Przewalilem, ale nic tam nie znalazlem co odpowiedzialoby na moje pytanie :(

    Fantom

  • 6. Data: 2004-05-28 13:46:16
    Od: "Paweł \"eGEO.pl\"" <b...@g...biz>

    Lokal - (samodzielny lokal mieszkalny lub lokal o innym przeznaczeniu) ­
    wydzielona trwalymi
    cianami w obrbie budynku izba lub zespól izb przeznaczonych na staly pobyt
    ludzi, które
    wraz z pomieszczeniami pomocniczymi slu zaspokojeniu ich potrzeb
    mieszkaniowych lub
    wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem na cele inne ni mieszkalne;
    spelnienie w/w
    wymaga stwierdza Starosta w formie zawiadczenia zgodnie z art. 2 ust. 2
    ustawy z dnia 24
    czerwca 1994 r. ­ o wlasnoci lokali (Dz. U. z 2000 r.).

    Nieruchomo lokalowa ­ to lokal mieszkalny lub użytkowy, w tym take garaż
    będący
    częścią skladową budynku, gdy stanowi odrębną wlasność; nieruchomość
    lokalowa może
    powstać na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. ­ o
    wlasnśoci lokali (Dz. U.
    z 1994 r. Nr 85, poz. 388: zm.: 1997 r.: Dz. U. Nr 106, poz. 682; 2000 r.
    Dz. U. Nr 12, poz. 136,
    Nr 29, poz. 355, t.j. Nr 80, poz. 903; 2002 r.: Dz. U. Nr 23, poz. 241).

    Pozdrawiam,

    Paweł
    eGEO.pl

  • 7. Data: 2004-05-28 13:54:22
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Poszukaj jeszcze w ustawie o ochronie praw lokatorów (dawna ustawa o najmie
    lokali).
    JaC

    > Przewalilem, ale nic tam nie znalazlem co odpowiedzialoby na moje pytanie
    :(

  • 8. Data: 2004-05-31 05:17:08
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > ustawy z dnia 24
    > czerwca 1994 r. ­ o wlasnoci lokali (Dz. U. z 2000 r.).

    Ale dalej nie wiem wprost, czy 'budynek' jest wtedy gdy nie ma sie
    pozwolenia na uzytkowanie

    Fantom

  • 9. Data: 2004-05-31 14:27:16
    Od: "Paweł \"eGEO.pl\"" <b...@g...biz>

    > Ale dalej nie wiem wprost, czy 'budynek' jest wtedy gdy nie ma sie
    > pozwolenia na uzytkowanie
    >
    > Fantom

    Rozumiem , że masz na mysli lokal w budynku nie oddanym jeszcze do
    użytkowania?
    Należy moim zdaniem odróżnić "budynek" jako ściśle obiekt budowlany
    spełniający jakieś warunki, a budynek oddany do użytkowania.
    Nie każdy "budynek" to budynek nadający się do mieszkania/użytkowania.
    Podobnie jest z lokalem.
    Wydaje mi się , że traktując lokal jako element składowy budynku,
    może być lokalem nadającym się do stałego przebywania ludzi, gdy budynek
    jest oddany do użytkowania, czyli nadaje się do stałeg przebywania i
    korzystania przez ludzi.

    Sam się zakręciłeml....../
    Pozdrawiam,
    Paweł