    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co sie stanie?? :(:(:(
    Date: Fri, 11 Aug 2006 21:08:56 +0200

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1155283869.585722.48860@i42g2000cwa.googlegroup
    s.com...

    Nie piszesz co to była za kradzież, a bez tego trudno coś sensownego napisać. Co
    innego, jak ukradła bułkę w sklepie i tłumaczyła się, że była głodna, co innego
    jak ukradła jakiegoś ciucha za kilka złotych, bo rodzice nie chcieli sfinansować
    zakupu, a zupełnie co innego, jak ukradła samochód.

    Ale zakładając, że to była jakaś drobna kradzież sklepowa, to w sytuacji, gdy
    poza tym nie miała konfliktów z prawem to jakiegoś większego "halo" z tego nie
    powinno być. Sąd powiadomi szkołę (powinien przynajmniej). Pewnie pouczy, ze tak
    nie wolno i pogrozi palcem. W mojej ocenie kurator ma tutaj nie za wielki sens,
    ale to ocenia sąd, a nie ja. Największą dolegliwością będzie to, że będzie
    rejestrowana jako sprawca przestępstwa. To powoduje pewne ograniczenia przy
    zatrudnieniu przykładowo.