  • Data: 2011-06-22 11:43:49
    Temat: Re: Co robiÄ? po nieprzyjÄ?ciu mandatu?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-22 13:35, p 47 pisze:

    > wiadomości news:itsidd$ljt$1@news.onet.pl...

    > A kto cię tak okłamał?! - zgodnie z pouczeniem zawartym w każdym
    > wezwaniu na rozprawę w charakterze obwinionego, cyt. :" w przypadku
    > niestawiennictwa obwinionego sąd jest uprawniony do wydania polecenia
    > zatrzymania i doprowadzenia obwinionego pod przymusem przez organ
    > Policji (art 75par.2 kpk). (...) Usprawiedliwienie nieobecności z opwodu
    > choroby może nastąpić przez złożenie zaświadczenia lekarza sądowego (art
    > 117 par.2a kpk."

    Nikt mnie nie okłamał. Może Ty źle interpretujesz fakty. Nie ma przepisu
    zobowiązującego każdego obwinionego do stawiennictwa się na rozprawę
    (jeśli jest, to poproszę o podstawę).

    Z drugiej strony sądy mogą zobowiązać obwinionego do stawiennictwa, pod
    opisanym powyżej rygorem.

    Dlatego - tak jak napisałem - na zwrot kosztów dojazdu mamy szansę
    jedynie w przypadku stawiennictwa obowiązkowego, co nie jest regułą.

    --
    Liwiusz