    From: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co można robić z ogólnie dostępnymi danymi w Sieci
    Date: Wed, 23 Aug 2006 12:43:20 +0200

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Użytkownik Radoslaw Korzeniewski napisał:
    > I tu jest podstawowe pytanie - czym jest strona WWW - czy zbiorem
    treści
    > (utworów) czy utworem samym w sobie? Ja bym raczej przychylał sie do
    > drugiego rozwiązania - prezentowane na ekranie komputera składniki:
    > treść + grafika + layout + reklamy (to najjważniejsze ;-) są utworem i
    > modyfikacja bez zgody jest naruszeniem ustawy.

    Ale bazując na dosyć szczegółowym opisie tego co ma robić ten program
    nie widzę tam nigdzie wskazywanej przez Ciebie modyfikacji utworu.
    Weź pod uwagę iż wspomniany przez Ciebie "utwór" może być całkowicie
    inaczej wyświetlany w różnych rodzajach przeglądarek (pamiętaj że
    jeszcze istnieją przeglądarki tekstowe które nie wyświetlają grafiki), w
    lepszych z przeglądarkach mogę sobie wyłączyć/zablokować po prostu
    wyświetlanie grafiki czy reklam i jakoś nikt nie krzyczy że oto masowo
    łamane jest prawo autorskie (bo nie jest).

    > Na tym świecie jest coraz mniej treści nie chronionych prawem autorskim.
    > W zasadzie można powiedzieć, że katalog wymieniony w art. 4 UoPAiPP nie
    > daje Ci dużo możliwości. Oczywiście wynik meczu możesz opublikować,
    > poodobnie jak inne "proste informacje prasowe", ale już niewiele więcej.
    > Prognoza pogody może już wymknąć się poza to określenie.

    I tu jest właśnie sedno sprawy: w opisie nie ma mowy o dalszym
    rozpowszechnianiu pobranych i przetworzonych informacji czy danych, tak
    więc nie ma tu zastosowania ograniczenie rozpowszechaniania ujęte w ustawie.

    Gdyby taki program maił funkcjonalność rozpowszechniania tak zebranych i
    przetworzonych treści to oczywiście miałbyś rację, ale tak to jej nie
    masz :)

    pozdr

    Radek