    From: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co moze kanar ?
    Date: Thu, 9 Jan 2003 10:20:48 +0100

    > Rozumiem, że nie musi. Jednak pasażer w opisanym przez mnie przypadku
    (brak
    > biletu i dokumentów) powinien się z nią liczyć.

    Owszem.

    > platy
    >
    > Ale ta potrzeba leży w interesie kontrolera/przewoźnika, a nie pasażera.

    To jest skutek. Przyczyna jest brak waznego biletu/dokumentu. A to nie
    zwalnia od odpowiedzialnosci (zlamanie umowy przewozowej).

    > uiszczenia
    >
    > A co w przypadku "wylegitymowania ustnego"?

    Niestety w przypadku "wylegitymowania ustnego" to moglbym sobie sam bloczki
    wypisywac i podpisywac - skutek (niesciagalnosc) bylby taki sam. Niestety
    ludzie strasznie kombinuja i malo kto ci poda prawdziwe dane.

    Zreszta w GOPie jest instytucja tzw. poswiadczenia. Jezeli jada 2 znajace
    sie osoby, a ta bez biletu nie ma dokumentow, to moze poswiadczyc ustnie
    swoje dane. Jednak wtedy w uwagach pisze sie dane (tym razem juz z
    dokumentu) tej drugiej osoby i ona podpisuje jako zgadzajaca sie na
    poswiadczenie.

    > Skąd moge być pewien, że to już będzie uzasadniona przyczyna? Że nie
    dostanę
    > do domu rachunku za spowodowanie zmiany trasy środka transportu? A co w
    > przypadku, jeżeli konieczność dojazdu do komisariatu będzie spowodowana
    > działalnością kieszonkowca, który w tramwaju skradł pasażerowi dokumenty
    > oraz ważny bilet? Czy przy udowodnieniu powyższego mamy już do czynienia z
    > "uzasadnioną przyczyną" czy to nadal jest wina pasażera?

    Podejrzewma, ze w tym momencie po prostu lepiej wszystko podpisac i udac sie
    do przewoznika (wyslac list) z odwolaniem. Ale musisz miec faktycznie mocne
    papiery - zaswiadczenie z policji o kradziezy.

    > spider

    pozdr
    eMeM

    P.S> Bo jak sie sprawdza to sie okazuje, ze polowa jezdzacych to bezrobotni
    (i nie maja z czego zaplacic), drugiej polowie ukradli dokumenty, trzecia
    polowa _wlasnie_ szla kupic bilet u kierowcy, a czwarta... ;))