eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo mi gorzi za prowadzenie motocykla bez Prawa Jazdy kat. A? › Re: Co mi gorzi za prowadzenie motocykla bez Prawa Jazdy kat. A?
  • Data: 2008-08-11 10:49:48
    Temat: Re: Co mi gorzi za prowadzenie motocykla bez Prawa Jazdy kat. A?
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał w wiadomości
    news:g7kqhb$l31$1@news.onet.pl...
    > Natomiast mam kat. B. Wiem tyle, że taryfikator przewiduje za to 300zł
    > mandat. Natomiast znalazłem jeszcze coś takiego:
    >
    > KK: "Art. 179. Kto (...) dopuszcza do prowadzenia pojazdu mechanicznego
    > albo innego pojazdu na drodze publicznej przez (...) osobę nie posiadającą
    > wymaganych uprawnień, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    > pozbawienia wolności do lat 2."
    >
    > Czy policja może zamiast mandatu skierować według własnego uznania sprawę
    > do sądu?

    Jest też:
    \
    Art. 96. § 1. Właściciel, posiadacz, użytkownik lub prowadzący pojazd,
    który:

    2) dopuszcza do prowadzenia pojazdu na drodze publicznej osobę nie
    mającą wymaganych uprawnień;

    Ten z KK stosowany jest gdy dureń bez prawka powoduje wypadek z rannymi lub
    zabitymi.
    Pieprzycie jak baby w maglu zamiast samemu poszukać.

    --
    Pzdr
    Leszek