eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo mi gorzi za prowadzenie motocykla bez Prawa Jazdy kat. A? › Re: Co mi gorzi za prowadzenie motocykla bez Prawa Jazdy kat. A?
  • Data: 2008-08-13 09:08:30
    Temat: Re: Co mi gorzi za prowadzenie motocykla bez Prawa Jazdy kat. A?
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> pisze:

    > Jakis tam sklepikarz nie ma prawa legitymowac klienta!

    Nie ma prawa legitymować "bo mu się zechciało" ale ma podstawy odmówić
    udostępnienia pojazdu będącego "jego" własnością do jazdy próbnej jeśli
    nie zobaczy właściwego prawa jazdy. Jest to prosta kwestia podstaw do
    *sankcji* za odmowę okazania dokumentu i o to jak bardzo to okazanie
    jest "dobrowolne" i do uniknięcia [a jazdy próbne się są obowiązkowe].

    Wypadki w czasie jazd próbnych po prostu muszą się czasem zdarzać i
    choćby troska "udostępniającego" o to by towarzystwo ubezpieczeniowe
    nie miało *łatwego* wykrętu od zapłacenia odszkodowania jest w pełni
    zrozumiała.

    Kwestia (ewentualnego) wymagania okazania prawa jazdy *przy sprzedaży*
    byłaby znacznie bardziej "śliska" bo wtedy klient jechałby już *swoim*
    pojazdem.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Człowieku, świat stoi przed tobą otworem, więc uważaj byś zeń nie wyleciał.