eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo mi gorzi za prowadzenie motocykla bez Prawa Jazdy kat. A? › Re: Co mi gorzi za prowadzenie motocykla bez Prawa Jazdy kat. A?
    From: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co mi gorzi za prowadzenie motocykla bez Prawa Jazdy kat. A?
    Date: Mon, 11 Aug 2008 09:55:20 +0200

    > JEżdził na motorze..... dostał dosyć wysoką
    > grzywne, (50% wartosci owego motoru) i zakaz prowadzenia na chyba 3 lata
    > (A+B!)

    No właśnie dlatego chciałem potwierdzić, czy to "urban legend, czy ma jakas
    podstawę w obecnym prawdodawstwie? Jest na to jakaś podstawa, że sąd może
    zasądzić zatrzymanie prawa jazdy kat. B? Bo jak rozsądnie argumentuje kolega
    Kuba, to nie ma takiej możliwości.

    Tak na marginesie kolega mi ostatnio opowiadał, że wyjeżdżając z osiedla wymusił
    pierwszeństwo na małżeństwie policjantów jadących prywatnym samochodem. Tak się
    wkurzyli, że skierowali sprawę do Sądu Grodzkiego. Kolega dostał (za wymuszenie
    pierwszeństwa!) zakaz prowadzenia pojazdów na rok. I teraz nie wiem, czy coś
    zmyślał (albo nie dopowiedział), czy faktycznie sąd może zasądzić aż taką karę
    za w sumie tak niewielkie przewinienie.

    --
    Lukasz