  • Data: 2010-02-04 14:17:49
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Lut, 12:31, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > Z tego co piszecie, to faktycznie pracodawcy nie grozi nic - powinno wiec
    > byc to nagminne, a w mediach szukajac "po lebkach" znalazlem zaledwie trzy
    > przypadki w roku!
    > Faktem jest, ze to przypadki dotyczace wiecej niz 150 ludzi w jedym
    > zakladzie.
    > Czy te praktyki sa nagminne czy tylko wystepuja jako wyjatki?

    Generalnie to chyba wartosc zmienna w czasie. Kiedys zaraz po 1989
    bylo to bylo czeste. Teraz jesli sie zdarza dotyczy glownie zakladow
    produkcyjnych nalezacych do malych pracodawcow i to w regionach z
    duzym bezrobociem wiec tak czeste nie jest.

    Dlaczego tam?

    Po pierwsze, bo w zakladach produkcyjnych jest najwiecej pracownikow o
    niskich kwalifikacjach, ktorym trudno o prace, a ktorych latwo
    zastapic. Tam gdzie jest kadra cenna lub trudno ja zastapic pracodawca
    staje na glownie, zeby utrzymac zatrudnienie.

    Po drugie, duze koncerny sie w to nie bawia. Takie standardy i kultura
    organizacyjna. Maly pracodawca posiadajacy jedna fabryke np. miotel
    moze zarzykowac taka wpadke, oglonoswiatowy pracodawca boi sie
    czarnego pr.

    Po trzecie, sa regiony w Polsce gdzie pracodawcy maja problem ze
    znalezieniem pracownikow wiec wyglada to znacznie lepiej niz 10 lat
    temu.

    Teraz byla taka "falka" takich incydentow bo wielu polskich
    eksporterow dostalo jednak po zadku, troche przez kryzys.