eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo byłoby w RP3? Brak zgody rodziców na aborcje 11 latki [Boliwia] › Re: Co byłoby w RP3? Brak zgody rodziców na aborcje 11 latki [Boliwia]
  • Data: 2021-10-26 16:21:33
    Temat: Re: Co byłoby w RP3? Brak zgody rodziców na aborcje 11 latki [Boliwia]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.10.2021 o 13:47, A. Filip pisze:
    > Czy odnotowano w RP3 przypadek aborcji u dziewczynki do granicy
    > "wieku (pełnego) ubezwłasnowolnienia" wbrew sprzeciwowi rodziców
    > (opiekunów prawnych)?

    Nie wiem, czy coś takiego zrobiono. Sprawy tego typu są utajniane.
    Natomiast w Polsce zgodę mógłby wbrew rodzicom wydać sąd rodzinny.

    > W RP3 prawo do aborcji (ale nie obowiązek) wynikałoby choćby z KK-200.
    > [ Karalność za seks z osobą poniżej lat 15 => zajście w ciąże musiałoby
    > być efektem "czynu zabronionego" ]

    Obrócę trochę sytuację. Rodzice nie chcą. A kto chce? Po przecież nie ma
    czegoś takiego, że jest obowiązek usunięcia ciąży wynikłej z czynu
    zabronionego.

    --
    Robert Tomasik