    From: "rb" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cisza nocna - skuteczność policji
    Date: Wed, 6 Aug 2003 09:45:03 +0200

    Użytkownik "Kuba" <j...@y...com> napisał w wiadomości
    news:3F2F9E71.8030502@yahoo.com...

    > Okradli mnie ostatnio i podczas wizyty na komisariacie pogadaliśmy sobie
    > trochę z dyżurnym i rozmowa dotyczyła m. in. zakłócania ciszy nocnej.
    >
    > Facet powiedział, że ludzie psioczą że policja nie wyciąga żadnych
    > konsekwencji, z tym że owszem, jak mają zgłoszenie to przyjadą, uciszą
    > i ... pojadą. Jakiekolwiek konsekwencje wobec zakłócających mogą być
    > wyciągnięte dopiero kiedy zgłosisz oficjalne zawiadomienie o
    > przestępstwie. Bez tego nic się nie da zrobić. Najlepiej jakby
    > z takim zawiadomieniem pofatygowała się większa liczba mieszkańców.
> [...]
    Ale dlaczego policja sama nie przejawia inicjatywy wobec łamania prawa?
    Przecież w art. 51 kw nic nie ma, że wykroczenie jest ścigane na wniosek
    pokrzywdzonego. Nie może się tłumaczyć tym, że nie wie, bo już kilka razy
    tam była i sytuacja w zakresie zakłócania ciszy jest ciągle taka sama,
    pomimo upomnień policji. Przecież taki wniosek do sądu powinna policja (!),
    a nie okoliczni mieszkańcy kierować za każdym razem kiedy stwierdzą
    zaistnienie wykroczenia. Bo inaczej za sto wykroczeń będzie tylko jedna kara
    (chyba wliczona w koszty "działalności" właściciela lokalu), na dodatek po
    wielu miesiącach. Więc teraz można mieć prawo w d???? .
    Proszę mnie skorygować jeżeli się gdzieś mylę.
    Dla pełnego obrazu powiem, że gdyby mieszkańcy sami zajęli się problemem,
    np. zniszczyli sprzęt audio w lokalu, to policja od razu sprawą by się
    zajęła, bo ma o wiele łatwiejszągo przciwnika i łatwiejszą sprawę.

    Robert