  • Data: 2004-12-29 19:35:49
    Temat: Re: Ciąża i ...
    Od: "Adiola" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl>

    > Nie. Zatrudnienie na okres próbny jest - zazwyczaj - po to, żeby określić,
    > czy pracownik się nadaje, czy nie. Jeśli po tych 2-3 miesiącach okazuje
    > się,
    > że pracownica się nadaje, to fajnie. Jak za pół roku urodzi, to trzeba
    > będzie wprawdzie od razu znaleźć dla niej zastępstwo, no ale trudno, nie
    > jest to jeszcze taka tragedia.

    Zlecenie lub dzielo, przeciez nikt nie kaze zatrudniac kobiety na
    trzymiesieczna umowe o prace. Skoro stac pracodawce na takie ryzyko, to
    znaczy, ze wie, iz kazda kobieta moze zajsc w ciaze i akceptuje ten fakt ze
    wszystkimi przyleglosciami.

    > Jeśli natomiast okazuje się, że wybór pracownika był kompletną wtopą,
    > to...
    > "pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o pracę w okresie
    > ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego pracownicy". I kuniec -
    > płać jakiejś panience z dwiema lewymi rękami za kolejne pół roku "pracy".

    j.w. umowa zlecenie moze twac dwa tygodnie, nie trzeba jej przedluzac.

    > Paniusia oczywiście mogła być 'obciążona' przed podjęciem pracy, ale
    > pracodawca nie ma możliwości dowiedzenia się o tym.

    jesli zastosuje sie do powyzszych porad to raczej bedzie wiedzial, jesli
    zas, kobieta ukryje swa ciaze do czasu otrzymania umowy, ktora z mocy prawa
    nalezy przedluzyc do dnia porodu, to znaczy, ze pracodawca podjal decyzje o
    jej przydatnosci w firmie to sam napisales w pierwszej czesci cyt. : " Jeśli
    po tych 2-3 miesiącach okazuje się,
    że pracownica się nadaje, to fajnie. Jak za pół roku urodzi, to trzeba
    będzie wprawdzie od razu znaleźć dla niej zastępstwo, no ale trudno, nie
    jest to jeszcze taka tragedia." ;-))

    > Tak więc kobietę na okres próbny trzeba zatrudniać na dwie umowy po
    > miesiąc
    > każda i po tym czasie ostatecznie decydować, czy zatrudniać na czas
    > nieokreślony, czy nie. Rzecz w tym, żeby być świadomym pułapki, bo jest
    > możliwe nadużycie tego przepisu.

    Naduzyc mozna wiele przepisow, w/g mnie to nie naduzycie, tylko korzystanie
    z mozliwosci jakie oferuje pracodawca. Na drugi raz zabezpieczy sie
    odpowiednimi umowami. Jest jeszcze jedno wyjscie, nie zatrudniac kobiet, bo
    kazda moze taki numer wywinac ;-PP

    Adiola