  • Data: 2013-08-25 23:54:34
    Temat: Re: Chcemy, żeby dziecko wyjechało z ciotką za granicę
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Rodzice" <r...@n...com> napisał w wiadomości
    >
    > Nie ma w polskim prawie przepisu zobowiązujących opiekuna nieletniego do
    > posiadania upoważnienia do opiekowania się dzieckiem.

    Nie ma. Tak dlugo jak dlugo jest w Polsce.

    Jest art 97(jak dobrze pamietam nr) KRIO wymagajacy zgody obojga
    rodzicow w waznuch sprawach dziecka w tym w przypadku wyjazdu za granice.
    Tego jeszcze nikt nie zmienił. A jak zmienił to odszczekam.

    > Ponieważ przepisy
    > nasze zostały ujednolicone w ramach Schengen, to z tego wnoszę, że
    > podobnie jest na całym obszarze strefy. Poza obszarem Schengen nie mogę
    > wykluczyć udziwnień, no i dlatego trzeba pytać u źródeł.

    Nie znam przepisu zmieniajacego art 97 KRIO, tak zeby zgoda rodziców
    byla wymagana przy wyjezdzie z obszaru Schengen zamiast kraju.

    I paradoksalnie własnie przez brak kontroli na granicach tym bardziej
    można sie spodziewac kłopotów przy jakies przypadkowej kontroli
    pograniczników już za naszą granicą.
    Bo przypadków wywożenia dzieci przez jednego z rodziców jest coraz wiecej.

    Szanse na kłopoty są małe jak się jedzie niedalego ale opieranie wyjazdu
    na zasadzie "mnie sie to na pewno nie stanie" jest głupim pomysłem,
    szczególnie, że wiele to nie kosztuje a załatwia sprawę skutecznie.
    Po za Schengen bez takiego notarialnego papierka jednak bym się nie
    wypuszczał.