    Subject: Re: Cesja praw do programu komputerowego
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <n7a87q$6fa$1@node1.news.atman.pl> <n7d6e5$tj9$1@news.agh.edu.pl>
    <569a591c$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Date: Wed, 20 Jan 2016 22:37:44 +0100

    > On 2016-01-16, Kviat wrote:
    >

    > A w szczególności jak się to ma do wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości
    > w podobnej w sumie sprawie?

    Już pisałem. Ciut wyżej.

    > Bo wydaje mi się, że tu mamy przypadek podchodzący pod tą dyrektywę.

    W ogólności masz rację. W szczególności, wyrok jest na tyle
    kontrowersyjny i budzący wątpliwości prawne, ze wygranie sprawy przed
    _polskim_ sądem wcale nie jest pewne.
    Przecież producenci oprogramowania znają ten wyrok (naiwnością byłoby
    sądzić, że nie znają, przynajmniej ci więksi), a mimo to dalej stosują
    "stare" zapisy, poniekąd zgodne z obowiązującym nadal prawem polskim.

    Ten wyrok był w konkretnej sprawie. W teorii powinien nadawać kierunek
    orzecznictwu w poszczególnych państwach członkowskich, a już na pewno
    kierunek zmian w samym prawie w danym państwie w celu ujednolicenia
    przepisów.
    Jak dotąd tego nie zrobiono i przyczyn można się tylko domyślać, od
    zwykłego lenistwa naszych organów ustawodawczych poczynając, poprzez
    zwykłe olanie sprawy jako nieistotnej, albo zwyczajnie boją się tego
    tknąć właśnie ze względu na kontrowersje, bo sami nie wiedzą o co w tym
    wszystkim chodzi...
    A jadąc po bandzie, to co nam tu będą jacyś "obcy" narzucać zmianę
    prawa... ;)

    Pozdrawiam
    Piotr