  • 1. Data: 2003-03-31 08:23:36
    Temat: Certyfikat !
    Od: "Marcin" <s...@g...pl>

    Witam wszystkich....
    mam pytanko do grupowiczow...

    pracowalem sobie przez jakis czas w pewnej firmie i na jej koszt przebylem
    kilka szkolen.... niestety zerwalem z nimi umowe, a teraz ow firma prosi
    mnie o zwrot certyfikatow ktore otrzymalem....

    dodam jeszcze ze certyfikaty sa imienne i do niczego sie nie przydadza
    nikomu prucz mi,
    sa rowniez opatrzone logo firmy w ktorej pracowalem...
    pytanie brzmi.... czy musze zwracac ow dokumenty ??
    jeli nie to na jakie elementy prawa musze sie powolac ??

    dzieki i pzdr

    Marc.

  • 2. Data: 2003-03-31 12:16:28
    Temat: Re: Certyfikat !
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Marcin" <s...@g...pl> wrote in message

    > pytanie brzmi.... czy musze zwracac ow dokumenty ??

    A jest cos na ten temat w umowie? Jesli nie, to nie musisz.

    > jeli nie to na jakie elementy prawa musze sie powolac ??

    Np. na Konstytucje - nikogo nie mozna zmusic do czynienia czegos, czego mu
    prawo nie nakazuje.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-03-31 18:05:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A musisz się na jakieś przepisy powoływać? Niech pracodawca poda podstawę
    prawną swojego żądania.

  • 4. Data: 2003-04-01 07:11:04
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
    > Np. na Konstytucje - nikogo nie mozna zmusic do czynienia czegos, czego mu
    > prawo nie nakazuje.

    Nie za szeroko chcesz ją stosować?

    KG

  • 5. Data: 2003-04-01 08:04:30
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Kamil" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie za szeroko chcesz ją stosować?

    Jak to? A są jakies ograniczenia jej stosowania?

    Depi.

  • 6. Data: 2003-04-01 09:14:45
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
    > Jak to? A są jakies ograniczenia jej stosowania?

    A jesteś pewien, że stosuje się ją w stosunkach poziomych?

    KG

  • 7. Data: 2003-04-01 14:44:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kamil napisał:

    > A jesteś pewien, że stosuje się ją w stosunkach poziomych?

    Tzn? Jak organ administracji narusza moje konstytucyjne prawa, to be,
    ale jak "poziomy" obywatel, to jest ok?
    Idąc tym torem - skoro w stosunkach poziomych konstytucja nie działa, to
    czy aby inne przepisy działają?

    Jeżeli ktos czegos ode mnie żąda to musi miec na to albo paragraf albo
    umowe którą kiedys dobrowolnie podpisałam (ewentualnie zgode mozna było
    domniemywać).

    Jeżeli pracodawca nie zastrzegł w
    umowie o prace/aneksie/regulaminie/jakimkolwiek innym dokumencie
    który pracownik podpisał że świadectwo/certyfikat otrzymany przez
    pracownika jest własnością pracodawcy to może pracownikowi, mówiąc
    nieładnie i potocznie, skoczyć.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-04-01 23:09:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003, Kamil wrote:

    >+ Marcin Olender wrote:
    [...o Konstytucji...]
    >+ > Jak to? A są jakies ograniczenia jej stosowania?
    >+
    >+ A jesteś pewien, że stosuje się ją w stosunkach poziomych?

    Yhm... Znaczy ustawy (których ważność wynika właśnie z Konstytucji)
    takie jak K.C. też nie obowiązują ??

    pzdr, Gotfryd
    (który, owszem, czasem ma wrażenie że prawo miejscami nie obowiązuje,
    tylko jeszcze algorytmu nie rozgryzł ;))

  • 9. Data: 2003-04-01 23:13:48
    Od: "Marcin" <s...@g...pl>

    dobra dobra.... ale co z tym certyfikatem ???

    pzdr
    Marc

  • 10. Data: 2003-04-02 16:00:49
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Yhm... Znaczy ustawy (których ważność wynika właśnie z Konstytucji)
    > takie jak K.C. też nie obowiązują ??

    Tak, ale z Konstytucji wynika właśnie ważność ustaw, czyli obowiązek
    państwa do zapewnienia ich obowiązywania (i cały system sankcji). Oraz
    konieczność zgodności aktów wydawanych przez organy państwa (sejm i
    senat) z konstytucją. Natomiast to normy zawarte w ustawach regulują
    stosunki między obywatelami. Konstytucja takich norm nie zawiera,
    reguluje ona ustrój państwa i relacje państwo - obywatel.

    To jeden z poglądów, nie wiem czy słuszny, jakoś nie mam ochoty się nad
    tym zastanawiać ;)

    KG