    From: "tdew" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cenzura poczty w pracy
    Date: Fri, 7 Jun 2002 15:07:26 +0200

    > Pracodawca ma prawo do kontrolowania prywatnej poczty
    > przychodzącej do firmy ponieważ poczta ta jest "nielegalna".
    > A jest "Nielegalna" mimo iż:
    > pracodawca nie uprzedził pracowników (ustnie - dokument - przepis -
    > zobowiązanie itp.),
    > że nie można mieć w firmie prywatnych kont i nie poinformował ich o
    > kontroli poczty.
    > Mimo, że taki wew. przepis formalnie nie istnieje pracodawca postępuje
    > zgodnie z prawem.
    troche namieszales, odpowiem w kwestii poczty elektronicznej bo chyba
    glownie o to chodzi - pracodawca ma prawo do pelnej kontroli firmowej poczty
    elektronicznej. Kontrola kont prywatnych zalozonych na serwerach typu onet
    czy wp przy dostepie przez https zakrawa na informatyczna sf. Jesli
    odbieracie ja korzystajac z outlooka, to sprawa nie jest IMO jednoznaczna -
    z jednej strony na pewno lamiecie regulamin korzystajac z lacza niezgodnie z
    przeznaczeniem (chyba ze pracodawca wam na to zezwolil) a z drugiej nie ma
    on prawa do wgladu w takowe maile (nawet jesli technicznie bylby to w stanie
    zrobic, w co zreszte watpie).

    Pzdr