eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: "Ceny podlegaja negocjacjom" - co to znaczy w swietle oferty publicznej. › Re: "Ceny podlegaja negocjacjom" - co to znaczy w swietle ofertypublicznej.
    From: "Rafal." <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Ceny podlegaja negocjacjom" - co to znaczy w swietle ofertypublicznej.
    Date: 27 Aug 2004 23:37:14 +0200

    > Zdaje sie ze w swietle prawa to nawet gdy nie ma informacji o mozliwosci
    > negocjowania mozesz wytargowac cene odmienna od tej zapisanej w cenniku.
    > Przyklad - gdzie na targu przy cenie za kilogram ziemniakow masz
    > napisane "cena podlega negocjacji"? A wytargujesz taniej? Wytargujesz :)
    Wlasnie, gdy nie ma zadnych napisow na targu sadzisz i slusznie ze
    wynegocjujesz cene, nawet jak kupujesz 1 kg ziemniakow. Gdy jednak sprzedawca
    mowi Ci, ze jak kupisz 10 kg to pogadamy o cenie tych ziemniakow, to co przez
    to rozumiesz? Ze pogadamy dla idei a moze sprzedawca wynegocjuje jeszcze wyzsza
    cene? Wszyscy chyba zrozumieja to jako zachete do kupienia wiecej bo bedzie
    taniej...

    > No raczej. Gdyby wlasciciel koniecznie chcial ci wynajac pokoj taniej to
    > nizsza cena widniala by w cenniku.

    Nie zawsze. Wracam do targu. Nie napisanie na kartoniku, ze truskawki sa po 6
    zl jest celowe. Sprzedawca moze rano, gdy tlum ludzi kupuje mowic, ze truskawki
    sa po 8 zl a wieczorem gdy mu zalezy bardziej na sprzedazy ze sa po 4 zl.

    Tak samo info, ze jak pobyt bedzie trwal > 3 dni to mozezmy negocjowac cene. To
    po pierwsze zacheca do dluzego pobytu bo sugeruje po prostu ze pogadamy o
    lepszej dla klienta cenie, tyle ze nie wiadomo jak lepszej. Przeciez to
    wlasciciel ma interes w tym aby klienta przyciagnac na dluzej i sugeruje, ze mu
    na tym zalezy proponujac negocjacje ceny. Wlasciciel przystepujac do
    negocjacji, ktora zagwarantowal osobom spelniajacym warunek pobytu powyzej 3
    dni i bierze pod uwage oblozenie hotelu, prognoze pogody, oplacalnosc sprzedazy
    czy cokolwiek chce a klient przedstawia swoje argumenty do zbijania ceny -
    dlugosc pobytu, wiernosc jednej firmie, to ze zostawi tu jeszcze wiecej
    pieniedzy bo np. bedzie jadl w restauracji, moze wypozyczy rower itp. Czasami
    wlasciciel moze sobie pozwolic na sprzedaz z wiekszym rabatem a kiedy indziej z
    mniejszym ale ze nie zaproponuje zadnego rabatu nie ma mowy. Jesli negocjowac
    to w jakims celu.
    Definicja slownikowa mowi ze negocjacja to: "wspolne wyjasnienie,
    przedstawianie pogladow I UKLADY, ..."

    Pytam wiec o jakich UKLADACH mowa gdy nic nie dostane? Podkreslam, ze gdyby nic
    nie bylo napisane to moge sobie gadac i gadac, nie mam prawa sie niczego
    spodziewac i nie mam zalu gdy nic nie wyjdzie. To jest uczciwe.

    W tym wypadku uwazam, ze moim sposobem myslenia poszloby wiecej osob i by sie
    nacielo. Czy o to chodzi w ofercie?

    Dzieki za podjecie tematu.

    Pozdrawiam, Rafal