    From: "Janko Walsky" <w...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Canal + POMÓŻCIE
    Date: Thu, 2 Dec 2004 23:30:40 +0100

    In article <colm58$sul$1@news.onet.pl>,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń
    > związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata."
    > Zakazu powołania się na stosowny artykuł nie ma. jak chcesz być
    > bardzo dokładny, to jeszcze sie powołaj na art. 117§2 kc, który w
    > zasadzie opisuje tę instytucję przedawnienia: "Po upływie terminu
    > przedawnienia ten, przeciwko komu przysługuje roszczenie, może
    > uchylić się od jego zaspokojenia, chyba że zrzeka się korzystania z
    > zarzutu przedawnienia. Jednakże zrzeczenie się zarzutu przedawnienia

    Dzieki wielkie!!! Mam nadzieje, ze poradze spobie z warcholstwem ;)

> [...]
    > zakupu pudełka zapałek na podstawie art. 535 kc? Jak byś sie zachował
    > słysząc dialog klienta ze sprzedawczynią w piekarni:
    > - Oświadczam Pani, że wystawienie tego oto bochenka chleba na
    > podstawie art. 543 kc poczytuję jako ofertę. Ofertę tę przyjmuję i na
    > podstawie art. 535 kc wzywam panią do wydania mi tego bochenka chleba?
    > Zaś ekspedientka podając chleb w odpowiedzi:
    > - Na podstawie art. 69 kc naszą umowę uważam za zawartą, jednak na
    > podstawie art. 552 kc wzywam pana do zapłacenia sumy 1.20 zł przed
    > podaniem chleba, bowiem wyglądasz pan na stukniętego i obawiam się,

    Taaak masz racje ;). Pewnikiem naduzywanie tego byloby idiotyzmem. Nie wiem
    dlaczego tego chcieli. Chyba chodzilo o to, ze biednego malego czlowieczka
    zawsze latwiej jest zastraszyc opowiadajac o setkach paragrafow ;))

    Bardzo dziekuje za pomoc.
    ----
    Pozdrawiam
    Jurek