  • Data: 2012-05-17 17:58:09
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W końcu wszyscy kierowcy składają/składali się na
    > wybudowanie i eksploatację dróg a teraz część z tych
    > kierowców jest faworyzowana poprzez przyznanie im do
    > dyspozycji wydzielonych pasów.
    > Jak myślicie dlaczego uprzywilejowani kierowcy, z których
    > część nastawiona jest na zyski, są ważniejsi od innych
    > kierowców?

    Uważasz że buspas faworyzuje kierowcę autobusu? Myślałem że
    raczej pasażerów :-).

    > Nie wiem czy ktoś kiedyś podnosił temat buspasów i
    > równoprawnego traktowania obywateli.

    Uniemożliwienie szybkiego przemieszczenia się autobusu
    pełnego pasażerów w imię zwiększenia Twojej wygody nazywasz
    równouprawnieniem? Zaiste, Kali by tego lepiej nie wymyślił
    ;-)

    > Czy ktoś z Was słyszał kiedyś o próbie zaskarżenia
    > rozwiązania buspasów do Rzecznika Praw Obywatelskich czy
    > Trybunału Konstytucyjnego?

    Możesz w ogóle zaskarżyć istnienie komunikacji miejskiej.
    Jako utrudniającej Ci sprawne poruszanie się autem po
    ulicach ;-)

    > Czy poparlibyście zaskarżenie rozwiązania buspasów??

    Nie wiem czy znajdziesz wielu tak płytko myślących ;-)

    A tak na marginesie to powstanie takich pasów ma jeszcze
    jeden, niezaprzeczalny plus. W razie W umożliwia np. karetce
    zdecydowanie szybszy przejazd przez zatłoczone ulice. Prawie
    codziennie widuję jakim problemem jest przejechanie karetki
    w szczycie, kiedy stojące w korku pojazdy nawet nie mają jak
    usunąć się z ulicy, bo jakiś kretyn zaprojektował półmetrowe
    krawężniki...