    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5fd0ab33$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fd0f589$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fd24b80$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fd39bf4$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fd409c9$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fd647e5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Date: Mon, 14 Dec 2020 00:40:39 +0100

    > Policzyłem i wyszło mi, że na koniec roku może być 461~505 tysięcy, zaś
    > średnio 468 tysięcy.

    Temat mnie zaintrygował tak, że postanowiłem się temu dokładniej
    przyjrzeć. Przede wszystkim w różnych tygodniach w ciągu ostatnich 20
    lat różnie bywało. Stosując do tych tygodni regresję liniową, to mi
    wyszło, że średnia na 2020 rok tak liczona waha się 6868 ~ 8713. Licząc
    obszar spodziewany na 2020 rok wyszło mi, że do 15 tygodnia spokojnie
    mieściliśmy się. Do 30tego raz było więcej, ram mniej. Problem jest od
    31 tygodnia, czyli mniej więcej od przełomu lipca i sierpnia. "Tragedia
    zaczęła się od połowy września.

    Stosując znowu regresje liniową oszacowałem, że w brakujących tygodniach
    będzie około 150% średniej z poprzednich lat, a to daje oszacowanie na
    koniec roku w sumie mniej więcej 250 tysięcy zgonów, przy średniej z
    pozostałych lat 180 tysięcy. To wygląda na jakieś 70 tysięcy więcej.

    --
    Robert Tomasik