  • 1. Data: 2003-01-14 11:06:40
    Temat: CB i zaklocenia
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

    Witam.

    Mam takie oto problem. Od jakiegos czasu jakis CB/radioamator nadaje w mojej
    okolicy i wszystko byloby ok gdyby nie fakt, ze nadaje na wszystki falach
    jakie mozna sobie wyobrazic (UKF/urzadzenia
    bezprzewodowe np. klawiatura,myszka). To sie powoli
    staje nie do zniesienia.

    Gdzie cos takiego mozna zglosic - zeby ktos cos z tym zrobil?

    Pozdrawiam
    Dan

  • 2. Data: 2003-01-14 11:26:31
    Temat: Re: CB i zaklocenia
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Dan" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > staje nie do zniesienia.
    >
    > Gdzie cos takiego mozna zglosic - zeby ktos cos z tym zrobil?

    Panstwowa Inspekcja Radiowa, niestety nie pamietam teraz numeru, ale pod 913
    dostaniesz go

  • 3. Data: 2003-01-14 11:39:54
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

    > Panstwowa Inspekcja Radiowa, niestety nie pamietam teraz numeru, ale pod
    913
    > dostaniesz go

    Dzieki wielkie - chodzilo mi o sama nazwe, reszte sobie znajde.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 4. Data: 2003-01-14 11:40:17
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

    > Dzieki wielkie - chodzilo mi o sama nazwe, reszte sobie znajde.

    ewentualnie Panstwowa Agencja Radiowa bo zmienili nazwe i chyba ta jest
    teraz obowiazujaca

  • 5. Data: 2003-01-14 11:48:22
    Od: Kazik <s...@p...onet.pl>

    SzerszeN wrote:
    > Użytkownik "Dan" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > ewentualnie Panstwowa Agencja Radiowa bo zmienili nazwe i chyba ta jest
    > teraz obowiazujaca

    Teraz jest to Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty.
    Adresy i telefony oddziałów znajdziesz na ich serwerze
    www.urtip.gov.pl
    Problem może być szerszy, bo może to twoje urządzenia nie
    spełniają norm kompatybilności elektromagnetycznej. Przyjazd
    inspektorów i pomiary są bezpłatne.

    kazik

  • 6. Data: 2003-01-14 12:04:33
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

    > Teraz jest to Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty.
    > Adresy i telefony oddziałów znajdziesz na ich serwerze
    > www.urtip.gov.pl

    Dzieki :)

    > Problem może być szerszy, bo może to twoje urządzenia nie
    > spełniają norm kompatybilności elektromagnetycznej. Przyjazd
    > inspektorów i pomiary są bezpłatne.

    yyyyy ale kurcze wszystkie urzadzenia jakie mam - to byloby bardzo
    dziwne :)

    Pozdrawiam
    Dan

  • 7. Data: 2003-01-14 12:15:08
    Od: Kazik <s...@p...onet.pl>

    Dan wrote:

    > Dzieki :)

    > yyyyy ale kurcze wszystkie urzadzenia jakie mam - to byloby bardzo
    > dziwne :)
    >
    > Pozdrawiam
    > Dan

    Urządzenia odbiorcze RTV winny spełniać wymogi europejskiej
    normy zharmonizowanej PN-EN 55020, a bardzo często nie
    spełniają. Bez obaw, w pierwszym rzedzie URTiP sprawdz
    źródło aktywne. Dobrze by było, abyś w zgłoszeniu wskazał
    ewentualnego winowajcę. Nie ma to nic wspólnego z
    donosicielstwem. Rozglądnij się po antenach na sąsiednich
    budynkach, a w zgłoszeniu opisz dokładnie objawy i czas
    występowania zakłóceń. Popytaj też sąsiadów czy mają takie
    problemy. Jak pamiętam to URTiP dostarcza specjalne
    formularze zgłoszeń.
    kazik

  • 8. Data: 2003-01-14 12:38:14
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

> [...]
    > występowania zakłóceń. Popytaj też sąsiadów czy mają takie
    > problemy. Jak pamiętam to URTiP dostarcza specjalne

    Wielkie Dzieki za wyczerpujace informacje:)

    Wlasnie w tym caly problem, ze nie widac zadnych nowych
    anten i nie za bardzo mam nawet jak wskazac kto to
    (jakbym wiedzial to pewnie pokojowo najpierw porozmawialbym
    z taka osoba), dlatego szukam pomocy w instytucji ktora
    powinna miec odopowiednie urzadzenia i kompetencje do tego
    rodzaju dzialan.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 9. Data: 2003-01-14 13:42:14
    Od: Kazik <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > z taka osoba), dlatego szukam pomocy w instytucji ktora
    > powinna miec odopowiednie urzadzenia i kompetencje do tego

    URTiP jest jedyną instytucją wymienioną w Prawie
    Telekomunikacyjnym do załatwiania tego rodzaju spraw.
    Napisz na priv jak wyglądają te zakłócenia, może coś pomogę.

    kazik

  • 10. Data: 2003-01-14 16:46:10
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

    > URTiP jest jedyną instytucją wymienioną w Prawie
    > Telekomunikacyjnym do załatwiania tego rodzaju spraw.
    > Napisz na priv jak wyglądają te zakłócenia, może coś pomogę.

    jezeli sa to rzeczywiscie takie zaklocenia jak gosc mowi to prawdopodobnie
    niestety, ma jakiegos paprapeciarza w poblizu walacego z kiepskiego radia i
    dopaly, anteny moze nie zauwazyc bo stoi albo na parapecie, albo pacjent
    nadeje wogole z jakiegos karnisza czy innego kawalka drutu i sieje
    niemilosiernie

    sugeruje ogladac okna w swoim bloku i najblizej stojacych, a nie patrzec po
    dachac, i jesli to jest tak wyrazne to posluchac jak wyglada rozmowa, moze
    to nie jest cb moze to jakas wyzsza czestotliwosc

    jednak jesli to taki parapeciaz to nawet i urtip moze nie pomoc :) takich
    gosci bardzo ciezko namierzyc, dojda z jakiego bloku nadaje, ale potem
    musieli by lazic po wszystkich mieszkaniach :)

    moze ktos ma wsrod twoich znajomych radio cb ktore moglby ci pozyc, chociaz
    jakiegos reczniaka, wtedy sam moglbys z nim porozmawiac, albo chociazby
    zlokalizowac blok z jakiego nadaje