  • 1. Data: 2003-01-14 10:19:18
    Temat: Kupno samochodu od zmarłego właściciela - proszę o poradę.
    Od: t...@p...onet.pl

    Witam,
    Mam pytanie w sprawie nastepującej. Chcę kupić pewien samochód którego
    właściciel zmarł. Nie jest przeprowadzone postępowanie majątkowe. W urzędzie
    miasta i w urzędzie skarbowym mówią że jedyną możliwością kupna takiego
    samochodu jest przeprowadzenie podziału majątkowego i wtedy na umowie sprzedaży
    podpsiują się wszyscy spadkobiercy. Mam pytania, czy można to (kupno i
    rejestracje samochodu) załatwić w inny sposób (bez postępowania spadkowego)?
    W ciągu jakiego czasu przy "sprzyjających wiatrach" można załatwić podział
    majątkowy (przyjmujemy wariant że nikt się z nikim nie kłóci) każdy
    spadkobieraca przyjmie swoją część?.

    dziękuję za odpowiedz
    TomekW

  • 2. Data: 2003-01-15 17:12:17
    Od: A...@w...net.pl (Artur Golański)

    t...@p...onet.pl napisał:

    >Chcę kupić pewien samochód którego właściciel zmarł.
    A z kim chcesz zawrzec umowe kupna-sprzedazy ? Z nieboszczykiem ;-)
    Nie ma wlasciciela, nie ma umowy, nie ma sprzedazy.

  • 3. Data: 2003-01-16 13:31:31
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Artur Golański" <A...@w...net.pl> wrote in message

    > A z kim chcesz zawrzec umowe kupna-sprzedazy ? Z nieboszczykiem ;-)
    > Nie ma wlasciciela, nie ma umowy, nie ma sprzedazy.

    Etam... Jesli ne chce sie handlowac z nieboszczykiem
    trzeba rozmawiac ze spadkobierca

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-01-16 13:41:59
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    Spadkobiercy muszą posiadać postanowienie sądu o nabyciu spadku. Bo bez tego
    choć sa faktycznymi spadkobiercami to nie są w stanie tego udowodnić. W
    przypadku samochodów nie trzeba w zasadzie płacić podatku spadkowego,ponieważ
    wydziały komunikacji nie żadaja zaświadczen o jego opłaceniu. A spadkobiercy
    (jeśli jest ich kilku) spisują umowę sprzedaży samochodu i to już koniec.