  • Data: 2022-06-18 00:10:49
    Temat: Re: Były policjant
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.06.2022 o 18:14, J.F pisze:

    > Nie tylko w przypadku konfliktu.

    Dokąd nie ma konfliktu, trochę trudno mówić o napadniętym i o to mi
    chodziło.

    > Akurat jak popatrzysz na prawo miedzynarodowe, to "czlonkowie sił
    > zbrojnych" sa wyjątkiem.

    Możliwość udziału swojego obywatela w armii innego państwa określa
    wewnętrzne prawo. Tak z głowy, to Szwajcaria i Czechy pozwalają na to
    przykładowo. Szwajcaria z uwagi na Gwardię Papieską. Natomiast zasadą
    jest, że państwo przyjmujące nie udostępnia danych o przyjmowanych
    najemnikach, albo też przyznaje im obywatelstwo.

    O sądzeniu osób walczących na Ukrainie nie słyszałem, ale znam takie
    przypadki odnoszące się do innych krajów i w znanych mi przypadkach tak
    właśnie obchodzono ów przepis.

    --
    Robert Tomasik