  • Data: 2022-06-21 06:14:56
    Temat: Re: Były policjant
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zaczynają u Ciebie dominowac tony, jak u mojej 90++ rodzicielki, która
    > nadal uważa, że jest jak w prlu (co akurat jest prawdą, ale w tym
    > kontekscie to jest zbieg ololiczności).

    No ale przecież jest prawdą i co więcej to prawo powstało pochodzi z PRLu.

    > My sobie tu dywagujemy o prawie,
    > a nie o jakimś pisim wytworze, który miejmy nadzieje za jakiś czas
    > przeminie.

    Przeminie albo i nie, A nawet jak przeminie to dekada minie zanim się
    zmieni. W takich okolicznościach żyjemy.

    > I uważasz, że jest to bez związku?

    Ze związkiem czy bez, będą go sądzić własnie za walkę w cudzych siłach
    zbrojnych a nie za zabójstwo. Jakby uzyskał formalnie zgodę tak samo by
    do ruskich strzelał.

    > Czyli np. jakbyś wstąpił do wojska w
    > kraju, gdzie nic sie nie dzieje, albo po stronie Ukrainy, albo rosji?
    > Jeden pies z p. widzenia omawianego przepisu?

    Z tego przepisu tak, z art 1 już nie.

    > Walka w armii najczęściej skutkuje zabójstwem.

    Prawnie - chyba nie bardzo. A w swojej armii z czym się wiąże w czasie
    wojny?

    > Myślę, że będzie, może w zawieszeniu jakimś, ale szczerzę wątpię aby sąd
    > stwierdził tu niską szkodliwość społeczną. Moze się mylę.

    Zobaczymy. Ja twierdzę, że raczej do sądu nawet nie trafi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!