    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Broń palna od osoby zmarłej
    Date: Wed, 17 Dec 2014 21:15:37 +0100

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Zatem twierdzisz, że jak kupiłem pendrive, wrzuciłem do szuflady
    > i o nim zapomniałem, to go nie posiadam?
    > ---
    > Twierdzę, że jak Ci podrzucę pendrajwa do samochodu i Ty o tym nie wiesz
    > to go nie posiadasz.

    1. IMO przeciwnie, jak tym samochodem odjadę, to przecież nikt nie
    ośmieli się powiedzieć, że pendrajw przemieszcza się tam gdzie
    Ty chcesz, jest więc w moim władaniu
    ---
    Taka publikacja
    http://www.net4lawyer.com/openlaw/wikka.php?wakka=Po
    siadanieElementy

    "
    Zamiar władania rzeczą dla siebie przejawia się w podejmowaniu czynności
    wskazujących na to, że posiadacz traktuje rzecz jak własną, wobec której
    przysługuje mu nieograniczona sfera dyspozycji (uchwała SN z 26.10.2007, III
    CZP 30/07, str. 13). To, czy animus rem sibi habendi zachodzi, ocenia się z
    perspektywy otoczenia posiadającego (ujęcie obiektywne).
    Animus nie wymaga posiadania zdolności do czynności prawnych, gdyż chodzi o
    wolę sprawowania faktycznego władztwa. Animus nie jest więc wolą w
    rozumieniu prawnym (wola związania skutkami czynności prawnej) ale wolą w
    rozumieniu naturalnym. Posiadaczami mogą być więc również osoby nie
    posiadające (pełnej) zdolności do czynności prawnych. Ważne jest natomiast,
    aby osoby te miały zdolność do wyrażania faktycznej woli. Nie mają takiej
    woli np. osoby nieprzytomne albo z innych powodów nieświadome.
    "