  • Data: 2014-12-17 21:04:36
    Temat: Re: Broń palna od osoby zmarłej
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Zatem twierdzisz, że jak kupiłem pendrive, wrzuciłem do szuflady
    > i o nim zapomniałem, to go nie posiadam?
    > ---
    > Twierdzę, że jak Ci podrzucę pendrajwa do samochodu i Ty o tym nie wiesz
    > to go nie posiadasz.

    1. IMO przeciwnie, jak tym samochodem odjadę, to przecież nikt nie
    ośmieli się powiedzieć, że pendrajw przemieszcza się tam gdzie
    Ty chcesz, jest więc w moim władaniu
    2. zaznaczam, że KC wyraźnie stanowi, iż posiadanie zależne nie uchyla
    posiadania pierwotnego (włascicielskiego)
    3. samochód dodatkowo różni się od nieruchomości tym, że sam jest
    ruchomością, w sumie w podanym przypadku nie różni się np.
    od torebki
    ---
    Gotfryd ... zajrzałem na pierwszą z brzegu witrynę by upewnić się, że
    posiadanie to coś więcej niż fizyczne władanie rzeczą, potem na drugą z
    brzegu. Obie wyraźnie wskazują, że podrzucenie komuś czegoś nie czyni z
    niego posiadacza a dopiero faktyczna chęć władania czyni.

    4. a na deser poprzez fakt powołania posiadania zależnego, KC wyraźnie
    wyróżnia posiadanie pierwotne, wynikłe z własności.
    A własność tej broni spadkobierca przecież nabył z mocy prawa,
    on ma obowiązek zdeponować WŁASNY pistolet (czy co to tam było).
    ---
    To jest bardzo dobry argument, ale niepotwierdzony faktami. Było, że
    przyszli policjanci, zapytali się, on nic nie wiedział, znalazł/dowiedział
    się i oddał. Taki z niego posiadacz.

    [...]

    > Ale jeszcze NIE sprzedałeś z całym meblem i twoje posiadanie nie różni się
    > od tego gdybym zamiast wrzucać go do samochodu rzucił obok.

    Ależ różni, tym, że jak leży obok, to aby wziąć go w posiadanie
    muszę JAKOŚ przejąć nad nim fizyczną kontrolę. Przecież nie jest
    mój, więc "rozporządzania z mocy prawa" nie mam, pozostaje
    konieczność przejęcia rozporządzania faktycznego.
    ---
    Każda poważna informacja na temat posiadania wskazuje, że nie wystarczy
    fizyczna kontrola.