  • 1. Data: 2004-02-01 11:23:46
    Temat: Bron
    Od: "zajac" <z...@z...pl>

    Witam Grupowiczow !

    Mialem w zyciu takie trzy zdarzenia dzieki ktorym zastanawiam sie nad
    zezwoleniem na bron. Jestem zainteresowany ta tematyka dlatego prosze
    Szanownych grupowiczow o wskazanie podstaw prawnych (ustawy, rozporzadzenia)
    dotyczacych sposobu przyznawania zezwolen na bron palna w celach obrony
    wlasnej.

    Za pomoc serdecznie dziekuje

  • 2. Data: 2004-02-01 12:12:04
    Temat: Re: Bron
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zajac" napisał w wiadomości:

> [...]
    rozporzadzenia)
    > dotyczacych sposobu przyznawania zezwolen na bron palna w celach

    Podstawa to oczywiscie Ustawa o broni i amunicji, a poza tym
    rozporzadzenia do tej ustawy:
    Ustawa z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji. (Dz.U.99.53.549 , ze
    zm.)

    Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 7 września 2000 r. w sprawie
    badań lekarskich i psychologicznych osób ubiegających się lub
    posiadających pozwolenie na broń. (Dz.U.00.79.898)

    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3
    kwietnia 2000 r. w sprawie przechowywania, noszenia oraz
    ewidencjonowania broni i amunicji. (Dz.U.00.27.343)

    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20
    marca 2000 r. w sprawie egzaminu ze znajomości przepisów dotyczących
    posiadania broni oraz umiejętności posługiwania się bronią.
    (Dz.U.00.19.241)

    Rozporządzenie Ministrów Transportu i Gospodarki Morskiej Oraz Spraw
    Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 kwietnia 2000 r. w sprawie
    przewożenia broni i amunicji środkami transportu publicznego.
    (Dz.U.00.31.390)

    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20
    marca 2000 r. w sprawie rodzajów szczególnie niebezpiecznych broni i
    amunicji oraz rodzajów broni odpowiadającej celom, w których może być
    wydane pozwolenie na broń. (Dz.U.00.19.240)

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2004-02-01 14:52:38
    Od: Arek <a...@e...net>

    zajac rzecze:
    > Mialem w zyciu takie trzy zdarzenia dzieki ktorym zastanawiam sie nad
    > zezwoleniem na bron. Jestem zainteresowany ta tematyka dlatego prosze
    > Szanownych grupowiczow o wskazanie podstaw prawnych (ustawy, rozporzadzenia)

    Podstawy prawne możesz sobie głęboko.
    Idziesz do właściwej osoby, płacisz jej wyznaczoną sumę - gdzieś 2-3
    tysiące zeta - zaliczasz kurs, egzamin, wpis jako zawodnik klubu, zawody
    strzeleckie, i... masz pozwolenie.
    Oczywiście na broń sportową, ale to nawet lepiej bo możesz ją nosić -
    oficjalnie idąc na trening albo do czyszczenia/naprawy - a nawet
    pożyczać sobie z innymi mającymi pozwolenia na taką broń.

    Ewentualnie - ale to musisz już sobie sprawdzić - kupujesz w pełni
    sprawną replikę broni sprzed powstania styczniowego np. takiego małego
    dwururkowca. O ile się nie mylę - sprawdź to sobie! - od tego roku nie
    trzeba na taką broń pozwoleń.

    > dotyczacych sposobu przyznawania zezwolen na bron palna w celach obrony
    > wlasnej.

    Buacha cha cha !
    W tym kraju nie ma takiej możliwości.

    pozdrawiam
    Arek

  • 4. Data: 2004-02-01 21:17:42
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl>

    Użytkownik "zajac" <z...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Witam Grupowiczow !
    >

    > Za pomoc serdecznie dziekuje

    Na pl.misc.militaria wałkują ten temat od czasu co czasu. Polecam. Niektóre
    wypowiedzi są ciekawe.

  • 5. Data: 2004-02-02 13:00:53
    Od: "zajac" <z...@z...pl>