    From: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak zgody pracodawcy na urlop w okresie wypowiedzenia
    Date: Tue, 20 Apr 2004 13:17:20 +0200

    > A tyle, że pracodawca *powinien* podać powód dla którego
    > odstępuje od planu.
    > Jeśli urlop nie mieścił się w planie to Bernard nie ma ŻADNEGO
    > punktu zaczepienia o "urlop którego by chciał". Może odpuścić
    > sobie wręcz zgłaszanie się z pretensjami.
    > *Czy* może cokolwiek wywalczyć jeśli urlop *był* w planie
    > tego nie wiem, nie będę się spierał z wnioskiem że "nic".
    > Jak dla mnie różnica istotna: jeśli urlop nie był w planie
    > to odpowiedź ZNAM i jest NEGATYWNA. Najprawdopodobniej
    > tak było - ale to Bernard tylko może wyjaśnić.

> [...]

    Wlasnie to, natomiast otrzymanie wypowiedzenia jest istotna przeslanka do dania
    urlopu pracownikowi. Nie wiem czy mozna mu wtedy
    odmowic. Oczywiscie moze byc tak ze pracownik chcialby np pierwszy tydzien
    wypowiedzenia a pracodawca da mu ostatni tydzien ale
    to juz inna bajka.

    Nawet jesli urlop nie byl planowany a pracownik go chce uzyskac to jak najbardziej
    moze o to sie zworcic do pracodawcy i plany
    na prawde nie maja tu nic do tego. Tym bardziej w tej konkretnej sytuacji gdy planow
    urlopowych nie da sie zrealizowac bo
    pracownik juz nie bedzie pracowal.

    A.

    PS W sytuacji pytajacego wiem ze co najmniej jedna z 2 sytuacji zachodzi (nie wiem
    ktora, nie wiem czy jest wybor)

    1. Pracodawca nie musi dac urlopu i musi za urlop zaplacic
    2. Pracodawca musi dac urlop a pracownik musi z niego skorzystac i nie moze sie
    domagac ekwiwalentu za urlop.

    a przy 6 dniach zaleglego urlopu i 2 tyg wypowiedzenie przynajmniej 1 dzien urlopu
    bedzie zgodny z oczekiwaniem pracownika ;)