  • 1. Data: 2007-02-26 09:14:23
    Temat: Brak premi za pracę - nierówne traktowanie pracowników?
    Od: "poirytowany pracownik" <n...@t...pl>

    Witam

    Spotkała mnie niedawno niemiła sytuacja w pracy. Cały dział (kilkanaście osób)
    dostało premie roczne 100%, niestety ja jako jedyny zostałem pominięty.

    W firmie pracuję od dwóch lat na umowę o pracę na czas nieokreślony. Nie
    zgłaszano mi nigdy negatywnych uwag na temat mojej pracy. Nie miałem nagan,
    ostrzeżeń itp.

    Podczas próby wyjaśnienia z szefem działu zaistniałej sytuacji zastosowano tzw.
    spychologię - nikt nic nie wie. Wyjaśnienie sytuacji jest tym bardziej
    utrudnione, że jeden szef właśnie odszedł z firmy a jego miejsce zajął następny.

    Po "drążeniu tematu" udało mi się uzyskać informację - że było gdzieś "jakieś"
    spotkanie w sprawie przyznawania premi i że "ktoś" stwierdził że powoli
    pracuję.

    Zarzut bezpodstawny który mogę udowodnić.

    Drugą istotną informacją jaką uzyskałem było, "że powinienem sobie dać spokój
    bo nic nie wskuram, ponieważ w naszej firmie premie są uznaniowe".

    Wychodząc z założenia, że nie kierowano do mnie krytycznych uwag na temat mojej
    pracy a jednak nie przyznano mi premii tak jak pozostałym pracownikom naszej
    firmy, zajmującym to samo stanowisko dochodzę do wniosku, że został złamany
    przepis KP

    Art. 18 3b. [Naruszenie zasady równego traktowania]
    2) niekorzystne ukształtowanie wynagrodzenia za pracę lub innych warunków
    zatrudnienia albo pominięcie przy awansowaniu lub przyznawaniu innych świadczeń
    związanych z pracą,

    Art. 18 3c. [Równe traktowanie w zakresie wynagradzania]

    W zwiazku z powyższym zwracam się do grupowiczów z pytaniem czy
    pomimo "uznaniowej premii" mam szanse powołać się na powyższe zapisy przed
    Sądem Pracy? W obecnej wytuacji brak premii traktuję jak karę ponieważ jako
    jedyna osoba z dużego działu nie dostałem jej, nie dostałem też jakiegokolwiek
    uzasadnienia.

    Firma zatrudnia kilkaset osób i "bezpośrednie pójście" do szefostwa nie jest
    możliwe.

  • 2. Data: 2007-02-26 09:23:18
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    poirytowany pracownik wrote:

    > W zwiazku z powyższym zwracam się do grupowiczów z pytaniem czy
    > pomimo "uznaniowej premii" mam szanse powołać się na powyższe zapisy przed
    > Sądem Pracy?

    Skolko tej premii? Bo byc moze popsujesz sobie uklady z pracodawca takim
    zagraniem.

    --
    "Rzad zamierza wzmóc kontrolę jednoosobowych firm":
    "Polski biznes ucieka do Wielkiej Brytanii":

  • 3. Data: 2007-02-26 09:28:10
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu poirytowany pracownik porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > jedyna osoba z dużego działu nie dostałem jej, nie dostałem też jakiegokolwiek
    IMHO premia uznaniowa ma to do siebie ze zalezy od uznania
    pracodawcy/przelozonego. I nie musi sie tlumaczyc dlaczego jednemu dal
    taka premie a innemu nie.
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-02-26 10:14:59
    Od: n...@t...pl

> [...]
    > IMHO premia uznaniowa ma to do siebie ze zalezy od uznania
    > pracodawcy/przelozonego. I nie musi sie tlumaczyc dlaczego jednemu dal

    W przypadku przyznania wszystkim a jednemu nie, trudno nie odnieść wrażenia że
    ten jeden został w ten sposób ukarany. Aby stosować kary finansowe należy
    zastosowac odpowiednią procedurę od której to pracownik ma możliwość odwołania
    się. Dobrze rozumię?

  • 5. Data: 2007-02-26 10:37:43
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu n...@t...pl porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > zastosowac odpowiednią procedurę od której to pracownik ma możliwość odwołania
    Moze ten na tego jednego pracownika byly skargi a na reszte nie? Jesli
    pracownik bedzie sie bardzo burzyl to wystarczy ze przelozony przedstawi
    jednego klienta, niezadowolonego z obslugi przez tegoz pracownika i po
    ptokach. Juz nie wspomne ze klocenie sie o premie uznaniowa moze byc
    niekorzystne w przyszlosci.
    Inna sprawa ze faktycznie, nieprzyznanie tejze premii moze byc
    niesprawiedliwe - moze pracownik podpadl przelozonemu? Niewazne - premia
    uznaniowa polega wg mnie na tym ze to przelozony decyduje o wyplacie premii.
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-02-26 11:04:50
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    poirytowany pracownik dość niespodziewanie napisał(a):
    > Witam
    >
    > Spotkała mnie niedawno niemiła sytuacja w pracy. Cały dział
    > (kilkanaście osób) dostało premie roczne 100%, niestety ja jako
    > jedyny zostałem pominięty.

    Podstawowe znaczenie, dla Twoich praw, ma rozstrzygnięcie, co d charakteru
    tej premii. Piszesz co prawda, ze jest to premia uznaniowa, ale jednocześnie
    piszesz, ze cały dział dostał premię roczną.
    Dlaczego nazywasz tę premie uznaniową? Czy macie w firmie regulamin
    premiowania? czy premia była wypłacana w oparciu o ten regulamin? Czy w
    regulaminie wyodrębniono różne rodzaje premii?

    Odpowiedzi na te pytania sa decydujące, bo jeżeli jest to premia opisana w
    regulaminie, to co do zasady spełnienie warunków regulaminu skutkuje
    roszczeniem o wypłatę premii, na to miast jeżeli nie ma jej w regulaminie,
    albo jeżeli napisano, ze premia roczna ma charakter pozaregulaminowy, jest
    nagrodą, to wtedy Twoja sytuacja jest gorsza.
    Sprawdź ten regulamin - w kadrach musza go mieć

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 7. Data: 2007-02-27 08:41:44
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nagrodą, to wtedy Twoja sytuacja jest gorsza.
    > Sprawdź ten regulamin - w kadrach musza go mieć

    A jak było w poprzedim roku. Czy cały dział dostał i on też ?
    Jeśli tak to jest to premia regulamionowa i nawet jeśli nie jest zapisana w
    regulaminie to mu się należy.
    Wojtek

  • 8. Data: 2007-02-27 11:07:54
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    wojtaszek dość niespodziewanie napisał(a):

    > A jak było w poprzedim roku. Czy cały dział dostał i on też ?
    > Jeśli tak to jest to premia regulamionowa i nawet jeśli nie jest
    > zapisana w regulaminie to mu się należy.
    > Wojtek

    A możesz napisać skąd ten wniosek wysnuwasz?