  • 1. Data: 2007-02-15 20:59:24
    Temat: Re: koszty aktu notarialnego
    Od: "Washko" <w...@w...org>

    On 12 Lut, 10:50, Przemek <p...@w...pl> wrote:
    > Witam!
    >
    > Zadziwia mnie,że dzwoniąc po notariuszach rozpiętość cen dla
    > sporządzenia aktu notarialnego dla mieszkania o wartości 232500zł(rynek
    > wtórny, księga, hipoteka kaucyjna gdyż brane jest na kredyt)jest tak
    > duża, 7000-9000zł??? Więc może ktoś związany z tym tematem podpowie jaka
    > może być max.cena za akt notarialny, z podatkiem 2% i ustanowieniem
    > hipoteki kaucyjnej o podwójnej wartości w/w mieszkania.
    >
    > Doczytałem także, że ustanowienie hipoteki od marca 2006r do stała
    > opłata-200zł, a notariusz twierdzi że to zależy od wartości mieszkania,
> [...]

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 28 czerwca 2004 r. w
    sprawie maksymalnych stawek taksy notarialnej:
    § 3. Maksymalna stawka wynosi od wartości:
    5) powyżej 60.000 zł do 1.000.000 zł - 1.010 zł + 0,5 % od nadwyżki
    powyżej 60.000 zł;

    § 7. 1. Za sporządzenie projektu aktu notarialnego obejmującego umowę
    oraz za sporządzenie aktu notarialnego dokumentującego:
    1) ustanowienie hipoteki w celu zabezpieczenia kredytu bankowego
    udzielonego na budownictwo mieszkaniowe, zakup domu mieszkalnego lub
    lokalu mieszkalnego albo na działalność gospodarczą,
    - maksymalna stawka wynosi 1/4 stawki przewidzianej w § 3.

    Natomiast za innego rodzaju hipotekę stawka wynosi 1/2 stawki
    określonej w § 3
    Do tego dochodzą opłaty, o których napisali inni dyskutanci.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Waszczyński
    http://washko.wordpress.com