    From: "TMK" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Boundle... czy oprogramowanie boundle jest 'pelnoprawne'?
    Date: Sun, 25 Jun 2006 14:59:50 +0200

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:449e7a2f$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/niedo
    zwolone_klauzule/rejestr
    _klauzul_niedozwolonych/

    > http://tinyurl.com/ajpfk

    Niestety tu nie znalazłam tego co mnie interesuje,chociaż strona bardzo
    ciekawa.

    > Jeśli coś kupiłeś legalnie na fakturę i firma od której to kupiłeś nie
    > ukradła tego,
    > to napewno nie możesz być oskarżony o paserstwo. Jeśli natomiast produkt
    > został wprowadzony na rynek polski, wbrew woli producenta, to jest to
    sprawa
    > pomiędzy producentem, a dystrybutorem. Jeśli będziesz miał fakturę z
    Polski,
> [...]

    > ważne, czy to samochód, czy paczka chusteczek, czy jakaś książka lub
    płyta,
    > czy istnieje jakiekolwiek prawo, które zabraniało by ci zbyć rzecz, którą
    > legalnie kupiłeś? Ciekawe kiedy dożyjemy czasów, że kupując pralkę
    otrzymamy
    > licencję która pozwali nam jej używać tylko 3x w tygodniu, a jak chcemy ją
    > używać częściej, to musimy dokupić licencję na upgrade do wersji prof.
    > A co z konstytucją, która gwarantuje nam wolność? Czy to jest jeszcze
    > wolność, gdy musimy się pytać kogokolwiek, o możliwość zbycia czegoś co

    Tu się niezgodzę Kupuję 2 butelki wódki, okazuje się ,ze niedobra i
    chciałabym legalnie sprzedać pozostałą. Albo zostały mi drogie lekarstwa po
    kuracji i chciałabym je legalnie sprzedać..
    Jeśli chodzi o ksiązki to masz rację, ale byłaby niezła sensacja, gdyby
    jakieś BSA chodziło po akademikach i szukało skserowanych książek. Mam kilka
    skserowanych książek przyjdzie BSA i.... Jedna ma ponad 25 lat,ale chyba
    bezpieczniej trzymać w szafie 25 letniego trupa bo na morderstwo jest zdaje
    się przedawnienie...
    Książkę mogę zresztą komuś podarować, pozyczyć, nagrać sobie na głos na
    magnetofonie... a może nie mogę?

    > BTW. czy słyszał ktokolwiek o procesie przeciwko użytnikowi, który np.
    do
    > działalności zarobkowej używał wersji edu, bądz nielegalnej wg BSA na
    > terenie Polski wersji bundle???
    BSA to w ogóle jakiś dziwny twór prawie jak czarna wołga. O ile często
    słychać o poczynaniach policji w tym względzie tzn łapania piratów i też
    końcowych odbiorców pirackich programów i nawet często podawane są
    konkretne wyroki , o tyle BSA to podobno, slyszano, chyba prawdopodobnie....
    NIgdzie żadnych konkretów kogo,i za co ukarano...
    TMK