  • Data: 2021-04-09 14:16:39
    Temat: Re: Blokowanie ulicy przez
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:60703b58$0$559$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 09.04.2021 o 12:08, m4rkiz pisze:

    >Możliwe.
    >Odniosłem się tylko do tego co pisał Robert.

    >"Jeśli miało choć o 1 gram więcej, niż 750 kg, to nie o sumę masy
    >zestawu chodziło, a o przyczepę. Potrzebne było co najmniej prawo
    >jazdy kat. B+E."

    >Co nie jest prawdą.

    Nie jest.

    >Można mieć prawo jazdy i na samolot, ale jak DMC przyczepy przekracza
    >to co jest wpisane w dowodzie samochodu, to i tak w przypadku
    >kontroli dalej się nie pojedzie.

    W DR samochodu sa rubryki O.1 i O.2 "maksymalna masa calkowita
    przyczepy".
    Musisz sie nauczyc odrozniac rozne masy, bo inaczej mozesz zarzucac
    nieprawde zomowcom.

    > Więc to nie ma nic wspólnego z kategorią prawa jazdy. Jakby miał
    > B+E, to też by zakazali dalszej jazdy.

    Ale sa limity zwiazane z kategoria PJ.
    Tylko, ze dotycza DMC.

    >A już ten jeden gram więcej kompletnie był bez sensu.

    Ale 1 kg moze czynic roznice :-)

    >Można mieć prawo jazdy B i ciągnąć przyczepę np.1000 kg.

    Tylko jeszcze trzeba przeczytac inne przepisy, aby nie byc na drodze
    zatrzymanym.
    Slusznie zatrzymanym.

    >Bladego pojęcia nie mam, czy ta ich przyczepa miała hamulce, czy nie
    >miała. Zakładając, że nie miała i miała DMC <=500 kg (to była jakaś
    >stara przyczepa kempingowa - tak wynika z artykułu), to nawet gdyby
    >załadowali do niej sprzęt nagłaśniający i całość ważyła 750,001 kg,
    >to nie ma nic wspólnego z tym, czy ktoś ma prawo jazdy B, czy B+E.

    No chyba, ze ma DMC np 1500kg ... a pojazd 2001

    J.