  • 1. Data: 2005-03-21 17:33:31
    Temat: Błędnie przelana wypłata
    Od: "Edyta" <m...@m...pl>

    Witam wszystkich,

    mam taki problem, a raczej moja siostra, dostała na konto oprócz swojej
    wypłaty jeszcze część wypłaty kogoś innego o tym samym nazwisku. Jej zakład
    pracy domaga się zwrotu tej "nadpłaty", czy mają do tego prawo?
    Czy to ona musi teraz ponosić koszt czyjegoś błędu? Dlaczego pani z
    księgowości która przygotowywała przelew nie zapłaci za swój błąd, bo z tego
    co wiem to nie pierwsza taka wpadka, przeważnie to za mało jest przelane.

    Upewniłam się u siostry czy to przypadkiem nie była zamiana wypłat, ale nie.
    Siostra pracuje jako pielęgniarka i dostała swoją kasę, a "nadpłata" to kasa
    za dyżury jakiegoś lekarza.

    Proszę o radę, bo siostra nie wie co ma robić.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Edyta

  • 2. Data: 2005-03-21 17:39:12
    Temat: Re: Błędnie przelana wypłata
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Edyta wrote:
    > Witam wszystkich,

    O jakich kosztach ponoszonych przez siostrę mówisz?

  • 3. Data: 2005-03-21 18:16:29
    Od: "Edyta" <m...@m...pl>

    > O jakich kosztach ponoszonych przez siostrę mówisz?

    Może nie tak się wyraziłam, w zasadze nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów,
    za pomyłkę. Tylko, że tych pieniędzy już nie ma, wypłata była na początku
    marca a pani zadzwoniła do niej dzisiaj.

  • 4. Data: 2005-03-21 18:26:42
    Od: "-=Joy=-" <d...@N...o2.pl>

    Użytkownik "witek"
    > O jakich kosztach ponoszonych przez siostrę mówisz?

    Koszt przelewu...?
    Nie wiem jakie są rozstrzygnięcia prawne w tej sprawie, ale wg. mnie to
    księgowa powinna zapłacic za swój błąd... upewnie się jeszcze w jednym
    źródle.

    Pozdrawiam, Joy !! www.Zuam-Music.prv.pl !!! /|\/|\/|\ GG: 597291
    http://house.mthn.net:8500 <=-=> www.rebelia.pl

  • 5. Data: 2005-03-21 18:28:12
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Edyta" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko, że tych pieniędzy już nie ma, wypłata była na początku
    > marca a pani zadzwoniła do niej dzisiaj.

    Z ciekawości - zarabia dajmy na to 800zl na mc, dostala np 1500 i nie
    zastanowilo jej to? Jakby dostala 600 to tez by sie nie zainteresowala?

    HaNkA

  • 6. Data: 2005-03-21 18:30:21
    Od: grizz <g...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2005 19:28:12 +0100, napisał:

    > Z ciekawo?ci - zarabia dajmy na to 800zl na mc, dostala np 1500 i nie
    > zastanowilo jej to? Jakby dostala 600 to tez by sie nie zainteresowala?

    strzelam... wyciag z kata przychodzi dopiero pod koniec miesiaca?

    --
    ==||===grizz===-
    Voiceless it cries,

  • 7. Data: 2005-03-21 18:54:32
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Edyta" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    W ciagu 3 lat maja prawo tego dochodzic jako bezpodstawnego wzbogacenia.

  • 8. Data: 2005-03-21 19:01:02
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Edyta" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > [cut]
    >
    > W ciagu 3 lat maja prawo tego dochodzic jako bezpodstawnego wzbogacenia.

    Albo to jest 10 lat. Nie pamietam :)

  • 9. Data: 2005-03-21 19:11:56
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > za pomyłkę. Tylko, że tych pieniędzy już nie ma, wypłata była na początku
    > marca a pani zadzwoniła do niej dzisiaj.

    Jak wydala to niech odda i sie cieczy, ze nie zostala oskarzona o
    przywlaszczenie.

    /hem

  • 10. Data: 2005-03-21 20:25:39
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "grizz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > strzelam... wyciag z kata przychodzi dopiero pod koniec miesiaca?

    No sorry, ale jak wiesz, ze zarabiasz kwote X a wydajesz kwote X+niewiadomo
    ile, to chyba logiczne jest, ze byleś świadom, ze jesteś w posiadaniu
    nienaleznych pieniędzy. A zakladajac, ze miałeś jakaś kase na koncie
    wcześniej, to naruszywszy pulę pieniedzy, które się Ci nie należały masz
    chyba z czego oddać?

    HaNkA