    From: akala <a...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Błąd w sztuce lekarskiej JAK to ugryżć??
    Date: Fri, 25 Aug 2006 10:29:13 +0200

    Dnia Thu, 24 Aug 2006 23:57:43 +0200, Angie napisał(a):

    > Użytkownik "akala" <a...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Jesli mówisz o tescie potrójnym to nie jest obowiazkowy. Wykonuje sie go
    > jesli kobieta jest z grupy zagrozonej ryzykiem [w rodzinie wystepowaly wady
    > genetyczne] lub na zyczenie kobiety i pewnie na jej koszt
    >
    > Angie

    nie jestem lekarzem,to co napisałem przeczytałem, a potrzebne mi to było
    by podpowiedzieć pytającemu jak, na problem patrzeć nie z punktu widzenia
    medycyny a z punktu widzenia prawa.
    Co do dalszych twoich tez usprawiedliwiających lekarzy to niestety nie
    mogę się z tobą zgodzić, masz rację, że medycyna to nie matematyka ,ale
    człowiek to nie motek i kowadło, a zatem należy dołożyć wszelkiej
    staranności nawet w oglądaniu zdjęć z USG. Bo gdyby to był praktykant
    lekarski to można mu wybaczyć, ale profesorowi nie. Skoro profesor
    medycyny nie widzi takiej wady rozwojowej to kto ma to zobaczyć kowal ?
    Jeżeli chodzi o grupę ryzyka to profesor powinien dokładnie przepytać
    kobietę w celu sprawdzenia czy jest w takiej grupie czy nie, jeżeli nie
    pytał to dlaczego, bo nie widzę innego sposobu ustalenia czy kobieta jest
    w grupie ryzyka czy nie, jak tylko zadawanie podstawowych pytań. Nie
    zadanie takiego pytania już należało by uznać za niewłaściwe postępowanie
    profesora.

    akala