  • 1. Data: 2007-04-15 08:02:03
    Temat: Bioenergoterapia
    Od: c...@p...onet.pl

    Bioenergoterapia, jak wszyscy wiemy, to obszerne pojecie z tzw.
    medycyny naturalnej. Gdzie można znaleźć przepisy określające prawa i
    obowiązki osoby wykonującej takie zabiegi na ludziach? Szczególnie
    interesuje mnie to, czy takiemu terapeucie wolno dotykać pacjentek
    (np. metody rei-ki, thai-ki)? Czy wolno proponować kobietom, aby
    rozebrały się do naga i wtedy wykonywać rożne rzeczy dotykając
    pacjentki?

    Jeżeli nie jest to zabronione, to czy wolno oferować usługi (np.
    bioenergoginekologii bioenergoseksuologii lub bioenergopołożnictwa
    kobietom z elementami ,,dogłębnego" palpacyjnego badania i czy wiek
    kobiety ma znaczenie (aspekt prawny, a nie estetyczny :-)?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2007-04-15 08:09:41
    Temat: Re: Bioenergoterapia
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witj
    czy wolno napotkana pania oblapiac i calowac
    jak sie na to zgodzi?

  • 3. Data: 2007-04-15 09:19:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Jedynymi znanymi mi ograniczeniami takiej działalności jest:

    1) zgoda pacjenta
    2) przepisy Ustawy o zawodzie lekarza wyznaczające to, co jest w tym zakresie
    zastrzeżone dla osób z uprawnieniami.

    Prawdę mówiąc w większości wypadków bioenergoterapia silnie zahacza o tę ustawę
    i jedynie problemy w kwestii dowodowej są powodem tego, że tacy ludzie mogą
    jeszcze działać.

  • 4. Data: 2007-04-15 09:41:13
    Od: "RR" <c...@p...onet.pl>

    > 2) przepisy Ustawy o zawodzie lekarza wyznaczające to, co jest w tym
    > zakresie zastrzeżone dla osób z uprawnieniami.

    Proszę o jakiś link do tych przepisów lub o dokładniejszą informację.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 5. Data: 2007-04-15 10:13:11
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    From: <comindexjbcj@

    > Gdzie można znaleźć przepisy określające prawa i obowiązki osoby
    wykonującej takie zabiegi na ludziach?

    Moze w organizacjach zrzeszajacych bioterapeutow lub/i wydajacych
    certyfikaty...

    pozdr.czes

  • 6. Data: 2007-04-15 11:54:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Gdzie można znaleźć przepisy określające prawa i
    obowiązki osoby wykonującej takie zabiegi na ludziach?

    Przede wszystkim - art 286 par 1 k.k.
    Czasem 197 par 1 i 2 kk, 198, 199, 200 par. 1 i 2 kk
    Czasem tez cos ze 155 - 162 by sie tez znalazlo :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-04-15 13:18:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RR" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Proszę o jakiś link do tych przepisów lub o dokładniejszą informację.

    "Ryba": Tekst jednolity:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19500500458&type=3&name=D9500458.pdf

    O na przyszłość "wędka" - całe polskie prawo darmowo na serwerze sejmowym:

    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

  • 8. Data: 2007-04-15 13:22:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przede wszystkim - art 286 par 1 k.k.
    > Czasem 197 par 1 i 2 kk, 198, 199, 200 par. 1 i 2 kk
    > Czasem tez cos ze 155 - 162 by sie tez znalazlo :)

    Z wymienionych przez Ciebie to widzę ewentualną możliwość tylko w 155-157 lub
    160 kk. Ale przeważnie w grę wchodzi art. 58 Ustawy o zawodzie lekarza i lekarza
    dentysty. O wiele łatwiej przecież udowodnić, że ktoś udziela porad, niż
    dowieść, że udzielenie takiej a nie innej porady spowodowało określony skutek.

  • 9. Data: 2007-04-15 14:46:36
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > całe polskie prawo darmowo na serwerze sejmowym:
    >
    > http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

    To nie prawda, że tam jest całe polskie prawo.
    Nie ma tam np. wyr. SN.
    Nie ma tam np norm PN , które też mają czasem wykładnie prawniczą.
    A swoją drogą jest skandalem by obowiązujące prawo było płatne,
    a tak jest z normami, PN i ISO też.

  • 10. Data: 2007-04-15 18:36:55
    Od: c...@p...onet.pl

    On 15 Kwi, 10:09, "grubianin" <g...@w...pl> wrote:
    > witj
    > czy wolno napotkana pania oblapiac i calowac
    > jak sie na to zgodzi?

    Tego nie jestem taki pewien po ostatniej aferze Anety Krawczyk ;-)